Bijwerkingen morfinepleisters

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
Petr@
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 01 Nov 2007 00:58

Bijwerkingen morfinepleisters

Berichtdoor Petr@ » Do 01 Nov 2007 01:30

Hopelijk heeft iemand een tip om de misselijkheid na het plakken van morfinepleister tegen te gaan. Primperan en Zofran helpen niet (meer).
Alvast bedankt!

Petr@

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 01 Nov 2007 13:51

en emend? ik heb geen idee verder hoor, maar dat is ook een erg goed anti-misselijkheids middel van de laatste paar jaar, het werkt weer net wat anders dan primperan en zofran...
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Solist
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Za 09 Apr 2005 21:23
Locatie: Zuid Holland

Morfinepleisters en misselijkheid

Berichtdoor Solist » Zo 04 Nov 2007 21:59

Nou wij hebben er voor mijn vrouw het volgende op gevonden:
Zij gebruikte een dosering van 150 mg die na drie dagen moest worden gewisseld. Die dag gaf ieder keer weer misselijkheidsklachten die de volgende dagen afnamen. Blijkbaar is de afgifte bij een nieuwe pleister toch sterker (ongelijkmatige afgifte dus)
Nu gebruikt ze drie van 50 waarvan er ieder dag een wordt gewisseld. De afgifte is hiermee veel gelijkmatiger en er zijn veel minder klachten.
Misschien heb je hier iets aan :?: .

Groet Willem
Recht is iets kroms dat verbogen is!

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Za 01 Dec 2007 16:47

hallo,

Vaak zie je bij een verhoging van de pleisters dat er tijdelik misselijkheid kan ontstaan. Wordt de primperan op standaard tijden ingenomen? Andere middelen zijn nog domperidon, haldol. Emend wordt vaker gebruikt bij chemotherapie, ik weet eerlijk gezegd niet of het werkt bij de bijwerkingen van een pleister. Soms helpt het om te switschen van pijnstilling. Mijn advies is toch om het nog even aan te zien met mogelijk andere middelen tegen de misselijkheid


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten