Blaaskanker CIS en bijwerkingen van BCG

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
JohnK
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 29 Dec 2006 16:53

Blaaskanker CIS en bijwerkingen van BCG

Berichtdoor JohnK » Vr 29 Dec 2006 17:28

Beste lotgenoten,

Bij mij is in september 2005 carsinoma IC vastgesteld na een val van de trap waarbij ik mijn bekken had gebroken.
Na de klassieke TUR en mytosmisine met daarna weer een TUR en biobsies werd door mijn behandelend arts besproken dat het beter was de blaas te verwijderen. Ik ben 54 dus nog te jong hiervoor en dus besloot ik voor een tweede opie enwel bij de UZL Leuven Belgié. Prof Van Poppel.

Hier onderging ik nogmaals een biopsie waarbij men nog een aantal poliepen weghaalde en na verslag van de biopsie besloot men over te gaan op BCG.

De eerste behandeling bedroeg 6 weken na elkaar iedere week een installatie. Nadien is er weer een biopsie gedaan en besloot men de behandelingen BCG verder te zetten, het eerste jaar 4 keer per jaar 3 BCG kuren 3 weken na elkaar.

Ik ben nu aan de 2e keer bezig van de 4 kuren die ik krijg.

Ik ben op zoek naar mannen die ook CIS hebben en BCG, hun ervaringen en de uitwerking welke BCG op hun heeft. Op dit moment heb ikzeker de eerste paar dagen een enorm plasprobleem, soms moet ik wel om de 10 minuten op de toilet, s, nacht elke uur minstens een keer en steeds maar heel weinig plassen met een enorm branderig gevoel en pijn vooral met lopen aan de linkerkant zijwaards de plasbuis. Mijn urineonderzoek heeft uitgewezen dat ik geen ontsteking had.

vr gr John en hoop dat zich lotgenoten melden.

Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten