chemo therapie

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
marie1959
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 03 Sep 2006 19:09

chemo therapie

Berichtdoor marie1959 » Zo 03 Sep 2006 19:36

ik vrouw van 47 jaar heb longkanker met uitzaaingen naar de lymf klieren mijn vraag ik ben heel erg bang voor de chemo kuren ik zou een extra zware krijgen asplatine met gemazabine maar ik weeg maar 47 kilo en ben 162 lang heeft iemand ervaring met deze kuur wat van bijwerkingen die allemaal geeft en zou ik dat wel aankunnen want volgens mij is deze wel heel erg zwaar groetjes marie

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Ma 04 Sep 2006 09:22

Ik heb die kuren ook gehad, maar je wordt heel erg streng gecontroleerd. Je krijgt goede medicijnen tegen de misselijkheid, ik ben zelf aangekomen tijdens de chemo, niet afgevallen.

Zwaar vond ik het wel, maar het bouwt langzaam op, de eerste kuren zijn meestal nog redelijk te doen. De bijverschijnselen dat is een hele lijst, maar hoef je echt niet allemaal te krijgen. Ik weet niet welk schema je krijgt, maar meestal zit er wel een stopweek in waarin je weer een heel eind opknapt.

Op het laatst vond ik de kuren erg zwaar (heel erg moe) maar toen had ik wel al tussentijds een scan gehad die liet zien dat de chemo erg goed aansloeg, dat geeft psychisch een enorme oppepper waardoor het allemaal beter vol te houden is.

Ik raad je aan niet te ver vooruit te kijken en je voor nu alleen bezig te houden met de eerste kuur en maar afwachten hoe je daarop reageert, het kan best meevallen voor je. Veel sterkte ermee.

Anne

Gebruikersavatar
JeweloftheNile
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Vr 07 Apr 2006 19:44
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor JeweloftheNile » Do 07 Sep 2006 19:51

Hoi Marie,

Ik sluit me bij Anne aan. Ik heb non hodgkin stadium 4b gehad, waarvoor ik 8 chemokuren heb gehad.

De artsen houden je heel goed in de gaten. Ik mocht zelfs tussen de chemo's of afspraken door bellen als ik iets raars voelde of als ik ergens onzeker over was. Mij hebben ze ook verteld dat de sterkte van de chemo ook berekend wordt op basis van je gewicht. Ik moest ook voor iedere chemokuur even op de weegschaal.
De bijwerkingen, tja, die gaan komen dat weet je zeker. Je weet alleen niet wat en hoe erg. Maar meld gewoon alles wat je voelt of wat raar is aan de artsen.

Heel veel sterkte,

Femmy
Heeft non-Hodgkin stadium 4B overwonnen!
http://www.femmysgevecht.web-log.nl


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten