Tarceva

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Tarceva

Berichtdoor marykuypers » Za 06 Mei 2006 23:28

Hallo Mensen

Wie is er bekend of gebruikt Tarceva,zou graag reacties willen krijgen over hoe het aanslaat en de eventuele bijwerkingen,waarschijnlijk krijg ik ook dit medicijn na 17April.voor nietkleincelliglongkanker,heb 4 chemokuren gehad en het lijkt aangeslagen te zijn,nu eerst nog een ct-scan en dan misschien Tarceva.

Groetjes Mary

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Zo 07 Mei 2006 10:57

Hai Mary
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik heb er wel net een stukje over gelezen in de krant. Het is een medicijn dat nu pas op de markt is gekomen maar in de testfase wel heel positief naar voren is gekomen. Het werkt niet levensreddend maar wel levensverlengend.

Het is niet zo'n goed krantenartikel (zo staat er dat longkankerpatiënten na de diagnose nog gemiddeld 6 weken te leven hebben; volgens mij pure onzin) maar "uit een internationale studie onder 730 patiënten blijkt dat Tarceva een gemiddelde levenswinst oplevert van meer dan veertig procent en dat het een dempend effect heeft op de klachten"

Voor mij, als ik uit-ge-chemo'd ben, dus zeker een optie. Maar aangezien jij er sneller mee begint ben ik uiteraard ook erg benieuwd naar jouw ervaringen :)

Groetjes
Renée

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Berichtdoor marykuypers » Zo 07 Mei 2006 11:28

Hoi Renee

Bedankt voor je reactie en ik hoop dat er nog word gereageerd door iemand die het kent of gebruikt,en ik hou je zeker op de hoogte als ik het krijg.

Groetjes Mary

Dexter

Tarceva

Berichtdoor Dexter » Di 16 Mei 2006 15:55

:D Hallo,