Tarceva

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Tarceva

Berichtdoor marykuypers » Za 06 Mei 2006 23:28

Hallo Mensen

Wie is er bekend of gebruikt Tarceva,zou graag reacties willen krijgen over hoe het aanslaat en de eventuele bijwerkingen,waarschijnlijk krijg ik ook dit medicijn na 17April.voor nietkleincelliglongkanker,heb 4 chemokuren gehad en het lijkt aangeslagen te zijn,nu eerst nog een ct-scan en dan misschien Tarceva.

Groetjes Mary

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Zo 07 Mei 2006 10:57

Hai Mary
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik heb er wel net een stukje over gelezen in de krant. Het is een medicijn dat nu pas op de markt is gekomen maar in de testfase wel heel positief naar voren is gekomen. Het werkt niet levensreddend maar wel levensverlengend.

Het is niet zo'n goed krantenartikel (zo staat er dat longkankerpatiënten na de diagnose nog gemiddeld 6 weken te leven hebben; volgens mij pure onzin) maar "uit een internationale studie onder 730 patiënten blijkt dat Tarceva een gemiddelde levenswinst oplevert van meer dan veertig procent en dat het een dempend effect heeft op de klachten"

Voor mij, als ik uit-ge-chemo'd ben, dus zeker een optie. Maar aangezien jij er sneller mee begint ben ik uiteraard ook erg benieuwd naar jouw ervaringen :)

Groetjes
Renée

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Berichtdoor marykuypers » Zo 07 Mei 2006 11:28

Hoi Renee

Bedankt voor je reactie en ik hoop dat er nog word gereageerd door iemand die het kent of gebruikt,en ik hou je zeker op de hoogte als ik het krijg.

Groetjes Mary

Dexter

Tarceva

Berichtdoor Dexter » Di 16 Mei 2006 15:55

:D Hallo,

Sinds 12 juli 2005 heb ik longkanker, chemokuur gestart in oktober 4x na noodzakelijk bestraling. Veel bijverschijnselen gehad van bestraling, longfibrose. Frozen shoulder, veel morfine, zelfs dat hielp niet meer, maar goed, met therapie meer bewegingsvrijheid gekregen. Op een gegeven moment begon de tumor weer te groeien. Drukte bloedvat dicht, toen een stent geplaats. Heb me nog nooit zo goed gevoeld. Maar.... de tumor begon dus te groeien, ik had geen zin meer in een 2e lijns chemokuur, alternatief Tarceva, begon met 150 mg, maar de bijwerking is mee-eters(nog meer eters) :lol: dus verlaagd naar 100mg, uitslag werd minder. Ik vroeg me toch af of de Tarceva hielp, dus om een CT-scan gevraagd, na aandringen toch gekregen v.w teveel straling, mijn redenering was,wat maakt het nog uit.
Vandaag gesprek met mijn longarts en de foto's bekeken (vergelijk met CT-scan februari) en inderdaad was de tumor geslonken na 2 maanden Tarceva, dus dat wordt hopelijk niet te veel ergeren aan het NL voetbaleftal :lol:

Schijnt dat het effect na 6 maanden minder wordt en dus stop met Taceva en dan wordt het verder op experimentele basis. Want bij mij gaat het wel om de kwaliteit van het leven. Want pijn lijkt mij verschrikkelijk, dan wordt ik liever de volgende morgen niet meer wakker, alles is daarvoor dan ook al geregeld.

Wat ik weet, is dat Tarceva alleen beschikbaar wordt gesteld in de 2e lijn en mag niet kleincellig zijn.
Bijverschijnselen uitslag gezicht nek en borst/rug, maar niet storend, voor de rest, bij mij tenminste niks.

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Berichtdoor marykuypers » Di 16 Mei 2006 18:18

Dank je wel voor je informatie,ik weet sinds 1December dat ik grootcellig longkanker heb met uitzaaiingen in de long,en inmiddels ook 4chemokuren gehad waar ik gelukkig niet zo ziek van ben geweest.
Morgen hoor ik de uitslag van de ct-scan,en dan wil de arts mij nabehandelen met Tarceva.Ben wel weer erg nerveus voor morgen hoor!!

Je bent een stuk verder als ik en wat ik lees veel meegemaakt,maar nu dan toch een goed bericht voor je en ik hoop dat het lang zo mag blijven.
Geniet maar lekker van het voetballen :D

Groetjes Mary

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 17 Mei 2006 11:58

Hallo Mary,
Heb wel een aardige conditie hoor(55 jaar), als ik nu lees wat ik geschreven heb, dat is allemaal achter de rug, mijn ziekte natuurlijk niet. Maar ik doe gewoon wat anderen ook doe. Alleen als ik een hele dag druk bezig ben, wordt ik wel moe hoor. Als ik maar niet zo moe word als eerder, dat is foute boel, dan begint er weer wat aan mij te vreten

Hier wat meer info, heb wel zitten knippen, anders werd het zo lang,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten Dexter

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Berichtdoor marykuypers » Do 18 Mei 2006 11:50

Hoi Dexter

Dank voor je informatie,maar krijg geen Tarceva de chemo heeft niet geholpen en tumor is gegroeid,word doorgestuurd naar de VU in Amsterdam om te kijken of die nog wat voor me kunnen doen.
Ben aan het eind van mijn latijn nu.
Groetjes Mary

Gebruikersavatar
Dexter
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 18 Mei 2006 10:01

Berichtdoor Dexter » Do 18 Mei 2006 17:46

oh oh o , vreselijk wat een ellende, dat het nu zo moet lopen, VU in Amsterdam heeft een goede naam, mischien dat die wat alternatieven hebben, dat zal op experimentele basis zijn denk ik, heeft het ziekenhuis waar je behandelt wordt geen alternatieven voorgesteld.

Daar zal ik ook in terechtkomen en dan wordt het afwegen kwaliteit of verlengen. Sorry voor mijn lichtelijke denken, is voor mij waarschijnlijk een voordeel, maar daar heb jij niks aan.

Je schiet er niks mee op, maar wat frustrerend na zoveel kuren en nu pas te horen krijgen dat het niet is aangeslagen? En de redenen voor het niet doorgaan van de Tarceva?. Dat lijkt mij toch een goed alternatief, maar ja ik ben geen arts.

Mary, wens je heel, heel veel sterkte (moet echt slikken etc. jaja lichtelijk denken) om deze tegenslagen te verwerken,

Groeten Dexter

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Berichtdoor marykuypers » Do 18 Mei 2006 20:54

Hoi Dexter

Volgen mijn arts helpt de tarveca niet meer,en ja het zijn trials in de VU
moet er Dinsdag naar toe om 11uur,hoop dat ze nog iets voor me kunnen doen voel me ook niet ziek,ja nu wel voel me klote maar zal de spanning zijn.

Groetjes Mary

Gebruikersavatar
Dexter
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 18 Mei 2006 10:01

Berichtdoor Dexter » Ma 19 Jun 2006 21:17

:D Hallo, beetje late reactie, zit ook niet zo graag op dit forum, is me te zwaar, slaap er slecht van, voel me teveel betrokken. Over het algemeen lees je hier alleen maar vervelende berichten, dat is natuurlijk wel het mooie van dit forum, dat je van je af kan schrijven en je problemen kan voorleggen, ik stop :oops:


:roll: Moeeeeeeeeeeeee, wat ben ik moe. Of ik doe te veel(deed) of de tumor begint hard te groeien.

Afgelopen week thuis gekomen van vakantie op Rhodos, verschrikkelijk bruin (hm), deed er alles, fietsen gehuurd elke dag fietsen, 15 km naar Rhodos, of de andere kant, vliegtuigen kijken. Van mijn ziekte totaal geen last,niks geen moeheid, wat een power, zal de zee luchtzijn.

Terug in Nederland, na het opstaan weer naar bed, en s'middags naar bed. Hoop dat het over-vermoeidheid is. :P Ik ben iemand die altijd maar bezig moet zijn, echt onrustig. Morgen naar de longarts voor controle, ben benieuwd of de Taverva z'n werk nog doet of dat het stoppen wordt, vind toch dat de uitslag in mijn :twisted: gezicht minder is geworden, dan zou het effect ook minder zijn, volgens mijn longarts. Ben dan ook benieuwd wat voor alternatief hij voor mij heeft

Iedereen heel veel sterkte

Gebruikersavatar
Dexter
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 18 Mei 2006 10:01

Berichtdoor Dexter » Di 20 Jun 2006 18:32

Vandaag bij de longarts geweest, de Tacerva(80 euro/stuk :oops:) doet zijn werk nog steeds, ondanks minder huiduitslag, over het algemeen wordt de uitslag minder na bepaalde tijd. Mag niet klagen vanaf februari blijft het stabiel, was 4 wkn geleden zelfs gekrompen. Gevraagd naar alternatieve behandelingen, zijn er niet. Kan me als de tijd zover is doorsturen naar ALH.

Groeten :P

Gebruikersavatar
Dexter
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 18 Mei 2006 10:01

Berichtdoor Dexter » Za 23 Sep 2006 22:03

:D Zo, dat is een tijdje geleden, voor de 2e keer richting Rhodos, alleen we zijn er nooit aangekomen, begon een beetje vreemd te doen in het vliegtuig, volkomen bij kennis. Maar mijn lichaam, rechterkant begon vreemd te doen, als of iemand aan een touwtje trok, maakte de gekste bewegingen, met mijn arm, been hoofd en bovenlichaam, alsof iemand met een stokje ergens in aan het prikken was.Maakte alles bewust mee Geland in Zagreb, 2 dgn ziekenhuis. Daarna naar huis. En ze weten niet wat ik had. Details zal ik besparen.

Tacerva ben ik mee gestopt. Doet zijn werk niet meer, intussen is de tumor 2x zo groot geworden. Deel van mijn luchtpijp wordt dichtgedrukt, dus onderzoek luchtpijp gehad. Maandag naar Nieuwegein, bedoeling is laseren en stent plaatsen in longpijp. Alleen het vervelende is dat ik weer stuwing ga krijgen in mijn bloedvat, waar ze al een stent hebben geplaatst, maar deze wordt duidelijk ingedrukt, hebben ze natuurlijk weer een goedkope uitvoering geplaatst. Trek mijn eigen conclusies,omdat ik altijd de CT of Pet scans op cd laat branden.Gebeurt wel dat ik ze eerder heb dan mijn arts. Kan ik mij voorbereiden :wink:

Vervelende van mijn kanker is dat ik best een aardige conditie heb. Maar als ze mij bijv. een roesje geven en ik zou niet wakker worden, zal ik dat zeker niet erg vinden. Ik heb tot nu toe geen uitzaaien, maar de tumor gaat hard. En ik weet wat er gaat komen.......pijn, heel veel pijn :cry:

hy
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: Za 28 Apr 2007 07:34

Berichtdoor hy » Vr 07 Sep 2007 20:18

Hoi Dexter,

Hoe is het met je?
ik was aan het google-en op Tarceva, zodoende ik je verhaal las.


Groetjes, HY

mirspan
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 07 Mei 2008 11:45

Re: Tarceva

Berichtdoor mirspan » Zo 10 Jan 2010 21:38

Ik weet niet of jullie nog in het onderwerp geinteresseerd zijn maar ik heb recente informatie over Tarceva bij longkanker op mijn site http://home.xmsnet.nl/goednieuwsoverkanker/OpNaamMedicijn.htm Er staan links bij om verder te zoeken naar informatie. Misschien dat dit je verder helpt.


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten