Ziekenhuizen mijden duur kankermedicijn

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
Freebird
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 10 Mar 2004 01:26
Locatie: Tilburg

Ziekenhuizen mijden duur kankermedicijn

Berichtdoor Freebird » Di 15 Feb 2005 22:07

Ziekenhuizen mijden duur kankermedicijn. :(

Een krantenbericht met deze titel stond gisteren in het Brabants Dagblad.
Waar gaat het om? Diverse patiënten met borst- en dikke darmkanker krijgen niet de medicijnen die zij nodig hebben om hun leven te verlengen, omdat ziekenhuizen die niet vergoeden. In het onderzoek hiernaar, verricht door de Nederlandse Vereniging van Oncologen(!!!), zijn 100 Nederlandse ziekenhuizen betrokken. Er zijn volgens de NVO slechts enkele ziekenhuizen die de medicijnen wèl vergoeden. Welke dit zijn, wil (kan?) men NIET bekend maken.

Eerder had ik dit bericht een paar weken ervoor al eens voorbij horen komen op Business Nieuws Radio. Redelijk betrouwbare bronnen, dus.

Waarom lees ik hier NIETS over op de KWF-site? Ik heb deze site nadat ik voor de eerste keer over dit ronduit schandalige nieuws iets over hoorde, in de gaten gehouden, en zij melden hier (nog steeds!) NIETS over!!!

Vreemd? Jazeker, de eerste dagen na het nieuws, zou de KWF-site zelfs 'technische'problemen hebben gehad..... :evil:

Welke oncoloog wil een tipje van de sluier oplichten? :shock:

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 15 Feb 2005 22:12

hoi Freebird,

ik las het ook.. eerst al wat vage berichten en nu zag ik op sdk meerdere berichten hierover staan bij het nieuws.. (zie startpagina) ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken... ja, dat ik blij ben dat mijn behandeling succesvol is geweest.. en ik hoop dat dat zo zal blijven..

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Freebird
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 10 Mar 2004 01:26
Locatie: Tilburg

Medicijnen vandaag 16-02 als nieuwsitem bij NOS en RTL

Berichtdoor Freebird » Do 17 Feb 2005 00:31

Hoi Jodyi,

Vandaag, woensdag 16 februari, hebben dan ook het NOS-journaal en RTL aandacht besteed aan het issue van de dure kankermedicijnen.

Ik wacht op stellingname van het KWF en andere belangenbehartigende verenigingen/stichtingen, maar heb nog niet echt de indruk dat men hier warm voor loopt.

Is iedereen lamgeslagen ofzo? Spelen hier belangenconflicten met grote sponsors/Den Haag/fabrikanten??? :evil:

Wat een teleurstelling voor kankerpatiënten en hun familie....... :cry:


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten