Trial 55994 - baarmoederhalskanker

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
Daytje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 23 Feb 2005 21:26
Locatie: Utrecht

Trial 55994 - baarmoederhalskanker

Berichtdoor Daytje » Wo 23 Feb 2005 21:40

Hoi,

er is bij mij op 20 dec 2004 bmhkanker ondekt.
sindsdien vele onderzoeken en zo gehad, nu blijkt het een vrij grote tumor te zijn. De tumor zit in stadium Ib2.
mijn behandelend gynaecoloog heeft toen een voorstel gedaan om mee te doen aan een trial.... het gaat over een onderzoek tussen twee verschillende behandelingen bij bmhkanker.
de eerste behandeling is de chemo + operatie.... zeg maar de oude methode.
de tweede behandeling is een lichtere vorm van chemo in combi met bestralingen.
verschil is dat je minder ziek zal zijn van de chemo en je geen operatie hoeft te ondergaan....

mijn vraag is eigenlijk of er iemand is die al heeft meegedaan aan deze trial en hoe is het gegaan?
ik vind het nl een vrij moeilijke keuze. misschien dat een antwoord op de bovengenoemde vraag de keuze wat makkelijker zal maken.

alvast bedankt,
mvg Daytje
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Solist
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Za 09 Apr 2005 21:23
Locatie: Zuid Holland

Trial baaroederhalskanker

Berichtdoor Solist » Zo 24 Apr 2005 22:24

Hoi, met Willem :?
Mijn vrouw heeft 2 jaar gelden ook meegedaan aan die "loterij".
Het werd een wertheimoperatie met 3 x chemo (cysplatin).
Dat is uitzonderlijk goed gegaan. De chemo was verschrikkelijk maar de operatie ging vlot. Na een week was ze weer thuis en enkele maanden weer geheel hersteld en aan het werk (HBO onderwijs).
Eigenlijk geen restverschijnselen zeker niet in de buik. Alleen wat eerder moe.
Helaas is de tumor weer teruggekomen. Nu wordt ze bestraald. Dat is denk ik wel het voordeel van de de oude methode. Je kunt naderhand bestraald worden. Ben je primair bestraald kan dat volgens mij geen tweede keer en is opereren ook nauwelijks meer mogelijk. Laat je dus goed voorlichten. De bestraling vindt ze veel zwaarder dan de operaties dus laat je daardoor niet in de luren leggen.
De bestraling die jij gaat krijgen is ook inwendig en dat schijnt ook een hel te zijn. Bij een operatie slaap je tenminste en de pijnbestrijding is optimaal. Ze is nu twee keer geopereerd en heeft nauwelijks tot geen pijn gehad.
Helaas geeft geen enkele methode zekerheid dat blijkt.
WIllem

Gast

Berichtdoor Gast » Vr 29 Jul 2005 08:15

Solist I totally agree with yor argument.


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten