Verontrustende berichten

Dit forum is speciaal voor jongeren met kanker en hun lotgenoten.
Arriflex02
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Ma 26 Mei 2003 11:49
Contact:

Verontrustende berichten

Berichtdoor Arriflex02 » Di 25 Nov 2003 16:54

Ik kan me wel eens kwaad maken over het feit dat er soms van die onzinberichten in de media over kanker geschreven worden. Ik heb dan zelf zaadbalkanker gehad en er stond in de krant dan wel dat zaadbalkankerpatiënten een overlevingskans hebben van 90% maar dat 2 op de 5 binnen 5 jaar uitzaaiïngen naar de longen vertoond. Ik heb er nog nooit van gehoord en zal hem eens voorleggen aan het AvL maar zo komen we nooit van die grote K af.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 25 Nov 2003 19:07

hoi arriflex,

ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent, zelf ben ik echter van mening dat je als patient het recht hebt om alles te weten, omdat dat goed kan zijn voor jezelf. Wil je het niet weten, dan moet je het niet lezen. Lekker makkelijk als het in de krant staat die je gewoon leest. Ik weet het. Maar ik vind het prettig om dingen te weten. Zo heeft er in de krant ook gestaan dat ik (en lotgenoten) meer kans hebben op borstkanker, door de bestraling. Oke, ff k*t.. om te horen.. weer kans dat je het nog eens krijgt. Anderzijds, m'n arts wist me toen wel ineens te vertellen dat ik over een aantal jaren hier jaarlijks op gecontroleerd ga worden. En ik ben zelf wat alerter, op een normale, gezonde manier hoor, niet obsessief ofzo... Anderzijds, misschien is het weer negatief wat betreft hypotheken en dergelijke... het blijft dubbel vind ik.. ik wil dat soort dingen wel weten... tis even schrikken, even plaatsen en verder leven voor mij... met de wetenschap dat ik het gewoon in de gaten moet houden...
jodyi

Arriflex02
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Ma 26 Mei 2003 11:49
Contact:

Berichtdoor Arriflex02 » Wo 26 Nov 2003 10:59

jodyi schreef:hoi arriflex,

ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent, zelf ben ik echter van mening dat je als patient het recht hebt om alles te weten, omdat dat goed kan zijn voor jezelf. Wil je het niet weten, dan moet je het niet lezen. Lekker makkelijk als het in de krant staat die je gewoon leest. Ik weet het. Maar ik vind het prettig om dingen te weten. Zo heeft er in de krant ook gestaan dat ik (en lotgenoten) meer kans hebben op borstkanker, door de bestraling. Oke, ff k*t.. om te horen.. weer kans dat je het nog eens krijgt. Anderzijds, m'n arts wist me toen wel ineens te vertellen dat ik over een aantal jaren hier jaarlijks op gecontroleerd ga worden. En ik ben zelf wat alerter, op een normale, gezonde manier hoor, niet obsessief ofzo... Anderzijds, misschien is het weer negatief wat betreft hypotheken en dergelijke... het blijft dubbel vind ik.. ik wil dat soort dingen wel weten... tis even schrikken, even plaatsen en verder leven voor mij... met de wetenschap dat ik het gewoon in de gaten moet houden...
jodyi


Ik begrijp wat je bedoeld ik vind het alleen vreemd dat als je in het AvL loopt wat niet wil zeggen dat dat het summum is hoor maar verwacht ik dat soort dingen daar te horen en niet via een krant. Ik loop er tenslotte maar 1 keer in de maand in dat ziekenhuis.
max


Terug naar “Jongeren praten met jongeren die kanker hebben”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten