jong en kanker, leven zonder een verre toekomst

Dit forum is speciaal voor jongeren met kanker en hun lotgenoten.
rianneb
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 26 Nov 2002 17:23
Locatie: utrecht

jong en kanker, leven zonder een verre toekomst

Berichtdoor rianneb » Za 07 Dec 2002 23:27

op aanraden van vrienden heb ik vorig week voor het eerst o.a. deze site bezocht om eens met lotgenoten te kunnen praten. het valt mij echter op dat er weinig tot geen jongeren (ik ben zelf 27) hun verhaal vertellen op deze site. of ik heb deze niet kunnen vinden.
ik ben wel benieuwd naar hun verhalen. hoe je verder gaat met je leven als je weet dat je nooit 30 zal worden. hoe je omgaat met een omgeving die gewoon doorgaat met plannen, banen zoeken, kinderen krijgen.
ik doe al 12 maanden mijn best en probeer het beste uit het leven te halen. ik beken dat dat niet altijd makkelijk is. maar ik ben er van overtuigd dat deze positieve levenshouding mij wel zover heeft gekregen dat ik nu nog zit te typen.
ik zou graag eens mijn ervaringen met andere jongeren delen.
rianne

Gebruikersavatar
tomvdwal
Administrator
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 15 Jan 2002 22:27
Locatie: Medemblik
Contact:

Voor Rianne

Berichtdoor tomvdwal » Zo 08 Dec 2002 09:14

Beste Riannne

Die jongeren zijn er wel!!
n.l in de mailgroep jongeren en kanker. En daar wordt meer gecommuniceerd met elkaar dan hier. (Het zijn zo)
Als je dat wilt, kan ik je daar op inschrijven. Geen probleem.
Je kan het zelf ook via: http://www.diagnose-kanker.nl/mailgroepen.htm
Nu nog nog even via 'Yahoogroups' , maar binnenkort allemaal via onze eigen (eenvoudige) mailgroeptechniek.


Vriendelijke groet.

Tom van der wal
webmaster SDK

Arriflex02
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Ma 26 Mei 2003 11:49
Contact:

Re: jong en kanker, leven zonder een verre toekomst

Berichtdoor Arriflex02 » Do 30 Okt 2003 17:57

rianneb schreef:op aanraden van vrienden heb ik vorig week voor het eerst o.a. deze site bezocht om eens met lotgenoten te kunnen praten. het valt mij echter op dat er weinig tot geen jongeren (ik ben zelf 27) hun verhaal vertellen op deze site. of ik heb deze niet kunnen vinden.
ik ben wel benieuwd naar hun verhalen. hoe je verder gaat met je leven als je weet dat je nooit 30 zal worden. hoe je omgaat met een omgeving die gewoon doorgaat met plannen, banen zoeken, kinderen krijgen.
ik doe al 12 maanden mijn best en probeer het beste uit het leven te halen. ik beken dat dat niet altijd makkelijk is. maar ik ben er van overtuigd dat deze positieve levenshouding mij wel zover heeft gekregen dat ik nu nog zit te typen.
ik zou graag eens mijn ervaringen met andere jongeren delen.
rianne


Beste Rianne,

Ik ben zelf 28 jaar oud en kreeg 1,5 jaar geleden zaadbalkanker. Er zijn wel jongeren te vinden hoor maar dit forum is niet zo heel drukbezocht. Ik probeer er minimaal 1 maal per dag even in te loggen om te kijken. Wat je zegt klinkt erg herkenbaar maar ik denk dat dat voor de meeste van ons geldt. Ik begin heel langzaam te herkennen aan mezelf dat ik bepaalde zaken een plaats te geven. Het heeft mij zeker 360 graden om laten draaien. Toen het december 2001 was kreeg ik te horen dat ik kanker had. Ik had een eigen zaak die erg goed liep voor het 4e jaar! Mijn ex compagnon dacht er toen maar met het geld van door te gaan en gevolg was sluiten! Zaak weg. Doordat de zaak weg was kreeg ik geldproblemen en moest ik mijn huis uit. Toen dat eenmaal tot stand kwam zei de vrouw van mijn leven na 5 jaar ook gedag en stond ik er alleen voor. En dat allemaal in het herstel van je ziekte. Ik heb mijn piece wel gehad laten we maar zeggen. In het begin dacht ik dat er maar weinig goeds meer aan deze wereld was. Ik had nergens meer vertrouwen in. Het ergste (wat we allemaal hebben denk ik) is dat je geen vertrouwen meer hebt in je eigen lichaam. Nu, 1 jaar en 10 maanden verder ben ik redelijk uit het dal geklommen. Ik heb weer een mooi huis (groter dan waar ik uit moest!!!), een relatie ben ik niet naar opzoek, maar ook nooit geweest en last but not least heb ik de zaak achter me kunnen laten. Nu alleen de kanker nog! Ik denk dat het een proces is wat jaren duurt. Ik heb maandelijkse controles (CT, lichamelijk onderzoek, X-ray Thorax, bloedonderzoek) en merk dat ik af en toe terugval. Je moet het maar zo zien, toen je nog geen kanker had wist je ook niet of de dertig wel zou halen maar toen stond je daar nooit bij stil! Nu wel want nu sta je ineens bij ALLES stil. Dat komt denk ik omdat de vanzelfsprekendheid er een beetje af is. Alles wat je voor lief nam is niet meer zo. Ik probeer wel eens aan mensen uit te leggen hoe dat gevoel is maar ik denk als je die ervaring niet deelt dan kan je je dat niet voorstellen. Je hebt natuurlijk 1001 andere ziektes maar buiten dat iedereen kanker associeert met de dood, kijk je doordat je dit meemaakt zelf ook de dood in de ogen. Dat doe je als je 80 bent en niet als je zo jong bent toch? Wat ik doe, en dat is voor mij een goede manier is genieten. Ik doe buiten dagelijkse slommeringen alleen nog maar dingen die IK leuk vind. Ik ga ook alleen nog maar mensen om die ik het waard vind want ik heb een ding geleerd!!! Ik denk aan mezelf!


Terug naar “Jongeren praten met jongeren die kanker hebben”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten