Prednison

Dit forum is speciaal voor jongeren met kanker en hun lotgenoten.
froukje
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 23 Sep 2005 12:41
Locatie: aalten

Prednison

Berichtdoor froukje » Di 15 Nov 2005 07:12

Ik onderga sinds een paar maanden chemo.Retuxima, en CHOP in combinatie met prednison, waardoor ik veel vocht vast hou, en alles probeer om niet aan te komen, omdat ik weet dat dat echt heel erg kan worden. Heeft iemand daar ervaring mee? En als je stopt gaat dat dan ook weer weg? Ik sport (probeer) ondanks alles nog wel, paard rijden, veel buikspier oefeninigen, wandelen, zwemmen etc. En kwa eten kan ik me altijd goed inhouden, gewoon 3x per dag normale portie's..... Baal er af en toe gewoon flink van, want voel me dan net zo'n michelen-poppetje.... :cry:
Graag zou ik weten of er meer mensen zijn die dit hebben ervaren/hebben.

Groetjes Froukje.(23)

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Re: Prednison

Berichtdoor sjelly » Di 15 Nov 2005 10:17

froukje schreef:Ik onderga sinds een paar maanden chemo.Retuxima, en CHOP in combinatie met prednison, waardoor ik veel vocht vast hou, en alles probeer om niet aan te komen, omdat ik weet dat dat echt heel erg kan worden. Heeft iemand daar ervaring mee? En als je stopt gaat dat dan ook weer weg? Ik sport (probeer) ondanks alles nog wel, paard rijden, veel buikspier oefeninigen, wandelen, zwemmen etc. En kwa eten kan ik me altijd goed inhouden, gewoon 3x per dag normale portie's..... Baal er af en toe gewoon flink van, want voel me dan net zo'n michelen-poppetje.... :cry:
Graag zou ik weten of er meer mensen zijn die dit hebben ervaren/hebben.

Groetjes Froukje.(23)


Hoi

Nou ik ben ook aangekomen van de pretnisolon voel me ook net een prop
maar helaas je hebt het nodig dus ............ :roll: :roll:
Ik was voorheen altijd 49 tot 50 kilo m,n hele leven en weeg nu 61 :?
dus tja héél herkenbaar en gelukkig voor mij ben ik niet de enige die dat heeft , ik baalde er ook zo van

groetjes Elly
begin de dag met een lach

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 15 Nov 2005 10:22

hoi froukje
ik heb een andere kuur dan jij gehad, ik kreeg mopp-abv en daar zat iedere 4 weken, 2 weken pretnison bij, ik kreeg 70mg (ik heb het idee dat dat bij anderen in dezelfde situatie met het gewicht zo'n beetje opging, 1 kilo = 1 mg en dan naar boven afronden)

ik kwam hierdoor 7 kilo aan in gewicht. De vorm ging uit m'n lichaam zeg maar. Belangrijk is wel dat je gewoon blijft eten he? Je hebt de voedingsstoffen allemaal nodig. En ik weet dat het vervelend is, maar onthoud dat dit tijdelijk is, je mag niet gaan lijnen ofzo, je lichaam komt aan in gewicht, maar je moet goed blijven eten om al die voedings en bouwstoffen binnen te krijgen zodat je lichaam sterk genoeg blijft voor de behandeling.
Ik was een paar jaar jonger dan jij, maar bij mij gingen de kilos er vanzelf weer af na de behandeling, gewoon door normaal te doen eigenlijk. Ik weet dat het ook anders kan gaan, vooral bij wat ouderen blijven de kilo's makkelijker plakken, maar jij bent ook nog jong.. probeer je nu niet te druk te maken om die kilo's.. hoe moeilijk dat ook is.. Straks komt het vanzelf goed..

sterkte,
jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

froukje
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 23 Sep 2005 12:41
Locatie: aalten

Berichtdoor froukje » Di 15 Nov 2005 17:04

Ik ben gelukkig(in verhouding kwa kilo's) niet aangekomen, misschien 1.... Maar merk idd dat het wel rond mijn buik gaat zitten en natuurlijk mijn kop. Gelukkig krijg ik plas tabletten om het een beetje weg te houden, das wel prettig :wink: Maar vind het fijn te horen dat het nadertijd wel weer weg gaat.... Net wat je zegt, je bent nog jong, en ik beweeg wel veel. Helaas moet ik ivm mijn transplantatie nier altijd blijven slikken, zo'n 15 mg per dag. Nu is het echt 100 mg,5 dagen, daarna 50 en dan 10 dagen 25. Als het dan net weer een beetje begint te slinken, begint het weer opnieuw..... :x Je hebt wel gelijk wat betreft dat lijnen of iets dergelijks, moet wel gewoon blijven eten, laatst ging ik bijna van mijn stokje, zo honger :? Stom he........ Maar Elly, is dat er bij jou ook af gegaan toen je stopte? Bedankt voor jullie reactie alvast,
Groetjes Froukje.

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Berichtdoor sjelly » Di 15 Nov 2005 21:55

froukje schreef:Ik ben gelukkig(in verhouding kwa kilo's) niet aangekomen, misschien 1.... Maar merk idd dat het wel rond mijn buik gaat zitten en natuurlijk mijn kop. Gelukkig krijg ik plas tabletten om het een beetje weg te houden, das wel prettig :wink: Maar vind het fijn te horen dat het nadertijd wel weer weg gaat.... Net wat je zegt, je bent nog jong, en ik beweeg wel veel. Helaas moet ik ivm mijn transplantatie nier altijd blijven slikken, zo'n 15 mg per dag. Nu is het echt 100 mg,5 dagen, daarna 50 en dan 10 dagen 25. Als het dan net weer een beetje begint te slinken, begint het weer opnieuw..... :x Je hebt wel gelijk wat betreft dat lijnen of iets dergelijks, moet wel gewoon blijven eten, laatst ging ik bijna van mijn stokje, zo honger :? Stom he........ Maar Elly, is dat er bij jou ook af gegaan toen je stopte? Bedankt voor jullie reactie alvast,
Groetjes Froukje.


nou meis ik slik ze nog steeds en heb nu wel 10 mg . Maar heb ook op de 40 gezeten per dag :?
En aangezien m,n kanker er nog steeds is zal ik ze wel moeten blijven slikken, de dokter heeft het wat verminderd door andere oorzaken
maar net wat jody ook zegt en wat ik zelf merk gezond blijven eten hoor
ren af en toe snel voorbij de spiegel grnsssssss
Maar vind mezelf bij een paar maanden geleden helemaal mezelf niet meer
dikke kop dike buik nou ja buik pfttttttttt
loop met broeken met elastiek...............JAK
maar oke als we er maar op vooruit gaan daar doen we het toch voor :wink:

dus niet lijnen aub niet !!!!
doe dan maar net als ik ff een spurt langs de spiegel :lol: :lol:
sterkte hoor
knuf Elly

http://www.2000greetings.com/mycard.htm?c=2764
begin de dag met een lach

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 16 Nov 2005 11:41

Ja, das een goed idee... :wink: En eten is ook lekker, moet je voorstellen als je ook DAAR niet meer van kan genieten, :lol: :lol: Zolang het maar binnen de perken blijft. En merk zelf ook dat lijnen echt geen zin heeft, of niet genoeg eten niet goed is. Ik ga er nu voor om helemaal beter te worden, en te genieten van de dingen om me heen (zei ze heel stoer, :? ) Heb wel te horen gekregen dat alles bijna weg is!!! :D Dus dat gaat de goede kant op....
Toch fijn te horen dat ik niet de enige ben met zo'n reactie op die Sh#T prednison. Want hoorde niemand om me heen die zoveel kreeg, maar bij mij is dat natuurlijk ook mijn nier te behouden aangezien dit nu de enige immuunsepressie is voor hem.Dat zal na de kuren wel minder worden, zo'n 15 mg per dag, nou das nog te doen, had voor dit alles 7,5mg. En er was echt niemand die wat zag, ik had daar helemaal niks geen last van, kwa hoofd en buik etc. Dus moet ook niet zo klagen, want heb het wel eens slimmer gezien :cry: Want je kan er nog veel meer bijwerkingen van hebben he?
Sterkte verder, liefs Frou.

sharon28

Re: Prednison

Berichtdoor sharon28 » Do 30 Mar 2006 14:43

he meid
sharon je weet wel de meid van het ziekenhuis
je weet het probeer te blijven te lachen
ik ben nu thuis maar nog steedt ziek
ik hoop je weer te zien in het ziekenhuis nou ja eigenlijk niet :D :D
maar hoe ga het met je ?
en weten ze iets meer van je .
nou missschien hoor ik je

ik geef je mijn email misschien wil je er over praten of zo gewoon kijk maar oke
sharon_utberg@hotmail.com

groetjes aan je man en katten

doei sharon :lol:

Gast

Re: Prednison

Berichtdoor Gast » Vr 07 Apr 2006 18:33

hallo frouke

sorry dat ik je een berichtje gaf.
volgens mij ben je een andere frouke.
die heeft ook problemen met haar gewicht en de prednison.
veel sterkte en wil je mij toch emailen kan dat nog steeds.

groetjes sharon utberg :P


Terug naar “Jongeren praten met jongeren die kanker hebben”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten