kinderen

Kinderen vragen van alles, dit forum is voor jonge kinderen.
casarca

kinderen

Berichtdoor casarca » Di 03 Dec 2002 21:07

De oma van onze zoon, dus een van onze ouders, heeft blaaskanker.
Zoonlief reageert hier bijna niet op, maar toen ik hem vroeg waar zijn volgende werkstuk over ging, was het Kanker.

Ik moest even slikken, maar volgens zijn zeggen zal het helpen bij het verwerken van het probleem. Ik geloof dat.

Kan iemand mij helpen bij het zoeken van informatie voor een 11 jarige jongen?

Max
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: Di 27 Aug 2002 19:10

reactie casarca

Berichtdoor Max » Ma 06 Jan 2003 18:46

Hallo casarca,
ik denk dat je voor informatie over kanker naar het ziekenhuis moet en daar folders moet gaan zoeken.Kleine tip;in het antonie van leeuwenhoek ziekenhuis(waar ikzelf loop) hebben ze een apart hoekje bij de ingang van het bijgebouw waar je informatie aan iemand persoonlijk kan vragen..toen ik ziek was heeft mijn vader daar een boek gehaald met alle vragen over kanker met de antwoorden van artsen en patienten.ik heb hem nog steeds.en misschien moeten jullie eens met artsen gaan praten.verder zou ik het echt niet meer weten.suces en groetjes van Max.

sandra baars

verwerking kinderen

Berichtdoor sandra baars » Do 09 Jan 2003 16:31

kijk eens bij www.kankerspoken.nl deze site is bedoeld voor kinderen waarbij een van de ouders(of naasten( kanker heeft.
of bij www.vokk.nl dit is een site voor ouders met kinderen die kanker hebben.
die geven ook wel informatie.
en boeken tips
en kijk ook eens in de bibliotheek die hebben ook vaak wel boeken over kanker
sterkte !!!
sandra baars(mijn dochtertje van 2 is overleden aan kanker)

Dondersteentje
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 04 Okt 2006 14:38
Locatie: Brabandse uit Gelderland

Berichtdoor Dondersteentje » Wo 04 Okt 2006 15:53

Toen ik 11 jaar was had mijn moeder kanker. Ik weet nog goed dat mijn moeder met nog al een veel te kinderlijk boekje aan kwam zetten over cellen die met elkaar vochten... Echt heel duidelijk werd het niet want na dat ze het had verteld ging ze het voorlezen.. Echt begrepen heb ik het niet.. Zulke dingentjes komen nu een maal later en je heb weinig juiste informatie voor kinderen van 11 want tja ze zijn geen kind en geen puber en tja wat moet je dan he? Iniedergeval begeleiden en openstaan voor vragen! Misschien kan je zelf ook een werkstuk maken zodat hij dat ook kan bekijken.

suc7!

Gebruikersavatar
tiona
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 22 Okt 2009 22:41

Re: kinderen

Berichtdoor tiona » Do 22 Okt 2009 23:04

hallo,ik ben hier nieuw en weet niet veel maar van daag is mijn moeder naar de dokter gegaan,de dokter heeft gezecht dat zij metastasen heeft.mijn moeder verstaat niet goed nederlands en toen ze thuis kwam zij ze schrijf op het internet metastasen.ik heb da gedaan en ik heb gelezen dat da zone soort kanker is we weten eigenlijk nog niet veel maar ik wil wete als metastasen gevaarlijk is .toen ik da heb gelezen was ik bang geworde en begon tranen te krijgen omdat ik een gevoelig hart heb.kunnen jullie mij A.U.B helpen ! danku... :cry:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: kinderen

Berichtdoor liddy » Do 22 Okt 2009 23:54

Niet alles staat op internet.
En wat er wel staat, hoeft niet op jouw moeder te slaan.
Metastasen wil zeggen dat een ziekte die je moeder al eerder heeft gehad nu
terug is gekomen, maar dan wel op een andere plek.
Het is via het internet helaas niet mogelijk om jou precies te vertellen of het nu wel of niet gevaarlijk is.
Metastasen hoeven niet altijd gevaarlijk te zijn.
Weet je wat voor behandeling de dokter wil gaat doen?
Is het mogelijk dat er iemand met je moeder meegaat die volwassen is en goed nederlands
of engels spreekt en de taal van je moeder spreekt natuurlijk?
Dat je heel onzeker wordt als je niet weet wat er aan de hand is, dat is een heel normale reactie.
Je kunt ook aan je moeder voorstellen dat ze naar de huisarts gaat om te vragen of hij/zij kan uitleggen wat ze heeft.
Wees welkom hier met je vragen of als je gewoon van je af wil schrijven.
Sterkte.

Elsa
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 18 Aug 2013 21:23

Re: kinderen

Berichtdoor Elsa » Zo 18 Aug 2013 21:44

casarca schreef:De oma van onze zoon, dus een van onze ouders, heeft blaaskanker.
Zoonlief reageert hier bijna niet op, maar toen ik hem vroeg waar zijn volgende werkstuk over ging, was het Kanker.

Ik moest even slikken, maar volgens zijn zeggen zal het helpen bij het verwerken van het probleem. Ik geloof dat.

Kan iemand mij helpen bij het zoeken van informatie voor een 11 jarige jongen?



Hallo

Zelf ben ik 11 jaar, en ik heb een vader met Melanoom huid kanker. Ik heb ook een werkstuk over kanker gemaakt en een spreekbeurt (Als je wil zien zoek op Prezi Spreekbeurt Kanker)
En mijn vader wordt niet beter, maar ik ga graag ook al is het voor oudere mensen op dit soort paginas om andere belevenissen te lezen, Maar het is altijd mijn eerste gedachte. Ik heb een jongen in mijn klas zijn moeder heeft borstkanker gehad en hij reageerde het zelfde als mij, Altijd zorgzaam en bang. Het maakt niet uit of het een jongen of meisje is ze reageren altijd het zelfde


Terug naar “Kinderen vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast