Hodgkin? Wat moet ik doen? :(

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
brandon

Hodgkin? Wat moet ik doen? :(

Berichtdoor brandon » Wo 09 Jun 2004 02:09

Hallo,

Mijn naam is Brandon en ik ben (een jongen van) 19 jaar. Ik heb een grote angst voor de ziekte van Hodgkin. Ik heb namelijk recent stil gestaan over waar ik de afgelopen jaren lichamelijk last van heb. Ten eerste zijn mijn lymfeklieren (vooral in m'n nek) erg opgezwollen (pijnloos), dit is al enkele jaren het geval. Een tijd geleden heb ik veel gewicht verloren (15 - 20 kilo), wat wel zou kunnen komen omdat ik gewicht wilde verliezen -> weinig eten, veel sporten. Ik heb bij veel baantjes de klacht gehad dat ik te langzaam werk(te), terwijl ik wel m'n best doe, ik ben al maanden ernstig vermoeid. Ik stond hier nooit bij stil, maar nu zie ik pas in dat er mogelijke samenhang zou kunnen zijn! Ik ben pas naar de dokter geweest met de klacht van pijn in m'n milt, onder m'n ribben, waarvan de pijnsensatie afhankelijk is van de mate van inhaleren. M'n dokter heeft gevoeld, en pleit voor een spastische darm. Bloedtest vind hij niet nodig. Ik ben net terug gekomen van sport (waterpolo) en ik ben halverwege gestopt vanwege de pijn. Ik ben zo bang! Wat kan ik nu het beste doen? Andere dokter inlichten? (2nd opinion?) Weer terug gaan naar dezelfde? Is er geen instantie waar ze bloed aftappen zonder dokters verwijzing?

Ik word gek van mezelf, ik hoop dat er iemand is die me kan helpen!

Dank je wel,

Groet,

Brandon :cry:

joryae

Berichtdoor joryae » Wo 09 Jun 2004 09:30

Hoi Brandon,

Het enige wat ik je kan adviseren is om naar je huisarts te gaan, bespreek je angsten met hem en vraag hem of hij je bloed wil onderzoeken. Want om nu te blijven piekeren, dat is helemaal niet goed.
Maar geef ook duidelijk bij je huisarts aan waar je allemaal last van hebt (de opgezwollen klieren, gewichtsverlies, moeheid) en maak hem ook duidelijk waar je bang voor bent. Volgens mij kan hij je geen bloedonderzoek weigeren.
Ik hoop dat hij je kan geruststellen en je bloed onderzoekt.
Ga desnoods naar een andere huisarts toe als hij niet wil.
Uiteraard hoop ik voor je dat je bloed goed is, of dat het iets simpels als bloedarmoede is.
Heel veel sterkte en blijf niet te lang piekeren hoor, het maakt je alleen maar gek.

groetjes, Joryae

Danielle

Respons

Berichtdoor Danielle » Wo 23 Jun 2004 16:55

Hallo, dit klinkt mij heel erg bekend in de oren. Het lijkt mij dat er iets met je schildklier is. Ik heb zelf de ziekte van Graves (schildklier) en was ook erg moe, viel veel af, en had opgezwollen klieren in mn nek. Als ik jou was zou ik je huisarts overtuigen dat een bloedtest op zijn plaats is hier. Anders zou ik een "second opinion" aanvragen. Ga ook eens op het internet op zoek naar schildklierziekten. En bel eventueel de afdeling van internisten in het ziekenhuis met een vraag. Succes!!


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten