Hoofdpijn

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
Tiena

Hoofdpijn

Berichtdoor Tiena » Di 02 Dec 2003 14:34

Bij mijn vriend is vorig jaar september de ziekte van Hodkin geconstateerd. Gelukkig is alles redelijk goed verlopen maar hij heeft nu last van plotselinge opkomende migraine aanvallen en ik relateer nu alles aan kanker, is iemand van jullie hiermee bekend ?
Ik heb het nu erg moeilijk met de situatie, je denkt als naaste dat je alles voor elkaar hebt en dat je sterk kan zijn maar nu een jaar later krijg je de klap.
Ik hoop dat jullie mij wat kunnen vertellen daarover.
Martine

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 02 Dec 2003 15:11

hoi Tiena,

herkenbaar hoor, ALLES is eng nu... Hoofdpijn kan alleen heel veel oorzaken hebben. Ik had er voor ik ziek werd veel last, naderhand niet meer. Maar ik heb inmiddels een bril (een hele lichte sterkte) en ik heb behandelingen gehad, voor m'n nekspieren en m'n rug en m'n houding. Waar de hoofdpijn vandaan is gekomen, weet ik niet, misschien van m'n ogen? Misschien van de spanning die zich vastzet in je nek spieren. Na de behandeling van de hodgkin, had ik zowiezo ontzettend last van vastzittende spieren. Door alles wat me overkomen was, waren m'n spieren behoorlijk verkrampt, onbewust... en ook dát is een bekende oorzaak van hoofdpijn.

Misschien kun je eens langs een brillenzaak gaan, in iedere zaak meten ze je ogen op voor nix als je dat vraagt, hoofdpijn is een bekende klacht. En anders toch maar naar de huisarts.. migraine is een vaag verschijnsel, wat ook kan ontstaan door stress.. en ik denk dat hij dat genoeg gehad heeft en misschien nog wel heeft,

sterkte jullie 2tjes in elk geval,

jodyi
Laatst gewijzigd door jodyi op Di 02 Dec 2003 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Stien
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Zo 27 Jul 2003 14:21

Hoofdpijn na Hodgkin

Berichtdoor Stien » Di 02 Dec 2003 19:52

Hoi Martine
Mijn vader is in 2000 behandeld voor non-Hodgkin. Hij nu al 3.5 jaar in remissie, maar de gevolgen van de behandeling zijn toch niet te onderschatten. Vooral de chemo heeft zo zijn sporen nagelaten. Volgens mij is het best mogelijk dat ook de hoofdpijn van je vriend daarmee samenhangt. Misschien neem je best eens contact op met de oncoloog, hij/zij kan je vast meer uitleg geven.
Wat jij als naaste betreft: misschien eens aanmelden bij de mailgroep Naasten van SDK? Ik heb er in elk geval een plaatsje gevonden waar ik heel wat kwijt kan en waar ik altijd een warm antwoord vind van mensen die in dezelfde situatie zitten. Doen hoor!
Stien


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten