mijn verhaal

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
lien
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 24 Apr 2014 10:51

mijn verhaal

Berichtdoor lien » Do 24 Apr 2014 12:31

Hierbij mijn verhaal.

Ik ben een vrouw van 32 jaar moeder van twee kinderen van 6 en 2 jaar.

Al tien weken loop ik met een verdikking op mijn lymfeklieren in de hals. Meedere malenbij de ha geweest die denken aan een lymfeklier ontstekingen bloedonderzoek gehad maar niks bijzonders uitgekomen.
Mijn gevoel blijft zeggen dat het niet goed is.
Veder klachten die ik heb zijn
gewichtsverlies zins februari van 72 naar 66 kilo
vlage met verhoging 38,5
pijn tussen deschouderbladen
moe vermoeidheid
conditie gaat achteruit
en afgelopen zondag een wijntje gedroken daar na de hele avond pijn in de buik.

Nu mocht ik afgelopen dinsdag bij de oncoloog komen en die voelde de verdikking ook was wel klein bij een lymfoom zou die groter moeten zijn. Nu heeft hij wel een uitgebreid bloedonderzoek weer laten doen. En krijg ik as maadag een echo van de hals en buik.

Voor mijn gevoel blijf ik het niet vertouwen. Ben opzoek naar lotgenoten met ongeveer het zelfde verhaal

noekie18
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 11 Jun 2014 13:42

Re: mijn verhaal

Berichtdoor noekie18 » Wo 11 Jun 2014 13:52

Hoi Lien,

Ik heb een soortgelijk verhaal. Ik ben 30, twee kinderen van 1,5 en 3. Loop ongeveer al 3/4 jaar met klachten van verdikte lymfeklieren bij de HA. Heb bloedonderzoek gehad, niks uitgekomen. Echo gehad van de hals, dit was ook goed. Wel nog extra opgezette lymfe gevonden in mn nek.
Sinds 4 weken zijn deze ook groter geworden (+/- 2 cm). Vorige week donderdag naar de HA geweest. Gister naar de internist-oncoloog-hematoloog. Deze vertelde dat de vorige echo NIET goed was en daarom a.s. vrijdag uitgebreid bloed onderzoek. En volgende week een PET=scan.

Ik ben 7 kilo afgevallen in 2 maanden. Altijd moe (maar heb ook 2 kleine kinderen). Bij vlagen koorts (max 38,7c). Altijd jeuk (heb ook exceem). En als ik op de bult in mijn nek druk krijg ik hoofdpijn.

Waarom wordt er gister verteld dat de vorige echo niet goed was?? Waarom niet eerder verteld??
Waarom krijg ik een PET scan? En niet net als iedereen een echo of CT scan?

Ik had eigenlijk wel een goed gevoel over die "bulten"... zal wel weer over gaan... \
Maar nu ik gister in ziekenhuis ben geweest bij de internist, krijg ik een héél ander gevoel.
Ze had het steeds over slechte en goeie cellen... Dat ik zowiezo naar de chirurg moet voor, biopt, bioptsie of algehele verwijdering (afhankelijk van de uitslag).

Bloedonderzoek, PET scan en uitslag moet binnen 1 week... waarom zo'n haast?? Denken (weten) zij meer, dan ze willen zeggen??

En hoe gaat het met jouw Lien? Is er iets uitgekomen??


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten