Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
Mary517
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 28 Jan 2014 09:20

Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor Mary517 » Di 28 Jan 2014 09:59

Ik typ dit om het van me af te kunnen zetten. Begin december 2013 had ik een, voor mij gevoel, een goed voelbare klier aan de rechter achterkant van mijn nek. Een paar weken daarvoor had ik het erg druk met het verzorgen van mijn ouders, mams had 2 gebroken polsen en paps had een knie operatie ondergaan, en zelf heb ik nog 2 kids van 11 en 9. Lekker druk dus...dacht dus aan stress.
Paar dagen na het voelen van de klier kreeg ik links boven mijn lip een koortslip. Ik heb altijd al een tekort aan witte bloedlichaampjes gehad en dat merkte ik dan weer als ik weer een koortslip had. Die had ik soms wel 3 x per jaar.
Vermoeid ben ik ook vaak, ook door een traagwerkende schildklier.

31 december toch naar de dienstdoende huisarts gegaan omdat de klier nog voelbaar was en ook meer waren geworden. Volgens haar was er ook een voelbaar in mijn oksel. Bloed laten prikken op Pfeiffer en cmv en ontstekingen. Hier is niks uitgekomen behalve dat ik waarschijnlijk ooit Pfeiffer heb gehad...volgens de HA moest ik maar 3 weken wachten en als het niet weg was maar terugkomen...

Week later voelde ik ze groeien en weer slinken en weer groeien en slinken. Heel raar. Ben toen naar mijn eigen HA geweest. Hij heeft ze gevoeld en waren wel papabel maar niet verontrustend. Toch doorverwijzing gekregen naar hematoloog. Sinds vorige week ook een klier voelbaar aan de linkerkant van mijn nek.

Vandaag moet ik bij haar terugkomen voor de uitslagen van mijn bloedonderzoek, echo van hals, oksel, buik, milt en lever en van mijn longfoto. Ze wilde een wat uitgebreide bloedonderzoek dan de HA doet betreffende de Pfeiffer ziekte. Volgens haar kan het ook een ander vorm van Pfeiffer zijn?!

Ik heb niet veel klachten. Ben wel moe, slaap om 20.00 uur al op de bank :oops:, ben soms erg kortademig als ik een paar keer de trap op moet naar zolder en heb wel eens jeuk... Wie niet??
Ik kan me dus niet echt vinden met de symptomen van hodgkin..

Ik weet het, ik moet afwachten. :cry:

Groetjes Mary

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor liddy » Di 28 Jan 2014 13:25

Hopelijk heeft het hier opschrijven je even opluchting gegeven.
Jouw informatie "Week later voelde ik ze groeien en weer slinken en weer groeien en slinken."
is heel belangrijk.
Een klier die op en neer gaat in volume kan eigenlijk geen kanker zijn.
Wachten op de uitslag is heel moeilijk, je gedachten zullen heen en weer gaan.
Hopelijk weet je nu al wat meer en heb je goed nieuws gehad.
Laat je het hier even weten?

Mary517
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 28 Jan 2014 09:20

Re: Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor Mary517 » Di 28 Jan 2014 19:29

Hoi,

Ben inderdaad bij de hematoloog geweest voor de uitslagen. Er zijn geen vergrote klieren op de thorax te zien gelukkig en mijn milt en lever zien er ook goed uit. Uit het bloed is ook niets aparts uitgekomen gelukkig. De klieren in mijn hals zijn van de grootte van ongeveer 0.6 cm. Wel is er een klier gevonden bij mijn borst van 1,4 cm. Deze is te groot. Morgen een mammografie maken en donderdag belt de arts voor uitslag.
Voor maandag staat er een afspraak met de chirurg voor het verwijderen van deze klier en het laten onderzoeken hiervan. De klieren in mijn hals kunnen bij me horen en is er niets aan de hand of ze duiden op iets ergers zoals uitzaaiingen. Vooralsnog eerst de mammo afwachten. Weer wachten..

Mary

Mary517
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 28 Jan 2014 09:20

Re: Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor Mary517 » Di 04 Feb 2014 09:30

Gister bij de chirurg geweest. Ze had geen moeite om de klier onder mijn oksel te vinden. De mammo was goed gelukkig al had ik dat niet anders verwacht. Ken mijn borsten wel redelijk goed. :D Dat was volgens de arts goed nieuws.

Morgen wordt ik onder gehele narcose gebracht en dan wordt de klier naar de patholoog gestuurd. Het schijnt 1 week te duren als het door de patholoog onderzocht wordt in het ziekenhuis. Als ze daar twijfelen dan wordt het doorgestuurd naar UMCG in Groningen.

Heb 21 februari een afspraak bij de hematoloog voor de uitslag. Ga nu wel erg twijfelen omdat de arts er zoveel vaart achter zet. Ze wilde echt dat ik binnen 1 week alle onderzoeken en operatie gedaan zou hebben. Is dat omdat ze het niet vertrouwd?

Je hoort vaker dat ze langer dan 1 week moeten wachten op een echo en ik heb alles gedaan in 2 weken... Dat baart me wel zorgen. Ik word helemaal wantrouwig van mijn eigen lichaam. "Voel ik onder mijn andere oksel ook een grotere klier?"

Eerst maar lekker slapen morgen in het ziekenhuis en dan 21 feb uitslag..

Groetjes Mary

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor liddy » Di 04 Feb 2014 12:36

Doordat je intern doorgestuurd bent, gaan afspraken vaak vlotter.
Bij alles wat met kanker te maken heeft, is het heel dubbel.
Nu je vlug aan de beurt bent, ben je bang dat het kanker is, want ze nemen je heel serieus.
Als je lang moet wachten, dan ben je bang dat je niet serieus genomen wordt.
Kortom, ze kunnen het nooit goed doen.
Laat het gewoon over je heen komen.
Je hebt geluk dat het zo snel kan.
De komende week gaat nog lang genoeg duren ...
Zorg je voor voldoende afleiding, dan gaat de tijd wat sneller.

Mary517
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 28 Jan 2014 09:20

Re: Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor Mary517 » Di 18 Feb 2014 20:35

Alle uitslagen zijn binnen. De klier die ze onderzocht hebben is een reactieve klier. Gelukkig!!
De hematoloog had toch een ander uitslag verwacht. Natuurlijk wel blij dat ze mij deze uitslag kon geven. :D
Omdat ik nog steeds meerdere, een stuk of 5, kleinere (0,6 mm) klieren in mijn nek heb moet ik over 5 weken wel terugkomen. Als ze er nog zijn dan wil ze een CT scan laten maken.

Ik ben hartstikke blij over de gang van zaken met deze hematoloog en dit ziekenhuis!!

Mary

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor liddy » Di 18 Feb 2014 23:09

Geweldig nieuws.
Fijn voor je dat ze je onder controle houden. Dat zal je ook een goed gevoel geven.
En nu genieten!

Mary517
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 28 Jan 2014 09:20

Re: Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor Mary517 » Wo 23 Sep 2015 09:10

Maar weer even van me af schrijven...
Anderhalf jaar nadat er een reactieve klier uit mijn oksel is gehaald moet ik volgende week weer onder het mes om weer een klier uit mijn oksel te verwijderen.
De klieren in mijn nek zijn eigenlijk nooit weggeweest en er zijn zelfs klieren bij gekomen aan beide kanten van mijn hals en klier. Heb al een CT scan en PET scan in Alkmaar laten doen. Hier kwam uit dat er ook een vergrote klier van 1,7 cm bij mijn ader loopt en klieren bij de milt en longen zijn ook vergroot. Door de glucose lichten deze klieren ook op. Volgens de arts kan dat kanker zijn maar kan ook een chronische ontsteking zijn. Alhoewel in het bloed geen verhoogde waardes zijn gevonden voor ontstekingen. Arts wil natuurlijk eerst klier onderzocht hebben voordat ze uitspraken kan doen. :roll:

Dus afwachten op de uitslagen. Omdat het door een patholoog nagekeken moet worden schijnt het standaard 2 weken te duren na operatie. Dus weer afwachten.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor liddy » Do 24 Sep 2015 21:14

Al dat wachten is nog vervelender, dan een slechte uitslag.
Bij een slechte uitslag weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je kijken wat gaan we nu doen.
Probeer jezeld zoveel mogelijk af te leiden. Ga buiten wandelen, het liefst in de regen en storm
dan kun je ergens tegenaan vechten, even stoom afblazen. Gelukkig regent het volop ;)

Mary517
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 28 Jan 2014 09:20

Re: Wachten! Hodgkin of ontsteking?

Berichtdoor Mary517 » Vr 02 Okt 2015 17:38

Wauw,
Dat is precies hoe ik me voel. Het wachten is zo vervelend. Natuurlijk wil je geen slecht nieuws horen maar geen nieuws word je ook niet blij van..
Vandaag 2 lymfeklieren weg laten halen en over 2 weken uitslag.
Afwachten maar weer..
Fijn weekend


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten