Even voorstellen

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
ElaniaX
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Ma 05 Nov 2012 12:28

Even voorstellen

Berichtdoor ElaniaX » Zo 11 Nov 2012 13:51

Hoi allemaal,

Ik wilde mij even voorstellen en mijn verhaal vertellen.

Mijn (internet)naam is Elania en ik ben geboren in 1974. Getrouwd, en sinds 1998 trotse moeder van een heerlijke zoon.
Het jaar 2007 begon voor mij met de mededeling dat ik lymfklierkanker had. Een diffuus grootcellig B-cellymfoom, de meest voorkomende vorm van non-hodgkin. Van januari tot en met mei kreeg ik elke twee weken een R-CHOP kuur. De dag na de kuur moest ik mezelf injecteren met neulasta om de witte bloedcellen op peil te houden. Aan de afsluitende CT-scan was te zien dat de kuur goed was aangeslagen. Het lymfoom was volledig verdwenen.

Eind 2007 raakte ik psychisch wat in de knoop. De immer vrolijke Elania was neerslachtig en had moeite om alles wat er was gebeurd een plaatsje te geven. Ook was er die ongelooflijke vermoeidheid, waardoor ik bepaalde hobby's niet meer kon uitoefenen. Met behulp van het Behouden Huys heb ik psychisch alles weer op een rijtje kunnen zetten, maar helaas bleef de vermoeidheid.
In 2010 volgde ik tijdens de congresdag van de LVN, de patiëntenvereniging voor mensen met lymfklierkanker, een inleiding over vermoeidheid na kanker. Daar vertelde iemand over de Internettherapie "Minder moe" van het Helen Dowling Instituut. Na overleg met mijn hematoloog ben ik die training gaan volgen en tot op de dag van vandaag ben ik daar ontzettend blij mee. De enorme vermoeidheid is nagenoeg verdwenen.

In 2010 ben ik ook vrijwilliger geworden voor de LVN. Ik vind het fijn om mensen met mijn ervaringen te kunnen steunen en helpen. Dat is ook één van de redenen dat ik mij bij dit forum heb aangemeld.

Hartelijke groet,
Elania

Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten