Verwijderde knobbel wordt onderzocht op Hodgkin

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
floortje43
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 01 Nov 2012 10:08

Verwijderde knobbel wordt onderzocht op Hodgkin

Berichtdoor floortje43 » Do 01 Nov 2012 10:34

Hallo allen.

Het lijkt wel of in een slechte droom ben beland.

Vorig jaar november kreeg ik eczeem heel ernstig, ik ben al mijn hele leven bekend met eczeem, maar niet zo als in november vorig jaar.
Doorgestuurd naar dermatoloog en daar vertelde ik mijn verhaal, ja heb al mijn hele leven eczeem maar nu is het anders.
Toch werd er vanuit mijn eczeem van vroeger gewerkt, de ene prednison kuur na de andere in totaal 8 stootkuren gehad, het hielp even maar wanneer ik maar 1 dag stopte gelijk weer in alle hevigheid terug.
Ook werd een moedervlek op mijn rug onrustig, dus deze moest worden verwijderd, tegelijk viel mij ook een knobbel in mijn oksel op aan dezelfde kant als de moedervlek, dus dacht dat dat een reaktie hierop was. Toch maar ff naar de huisarts die mij een verwijzing gaf voor een echo.
Deze echo werd op 23 december ff snel door een laborant gedaan met de mededeling, tja weet niet wat het is, kan met je moedervlek te maken hebben en als je hier de uitslag van hebt, dan kun je een nieuwe echo laten maken.
Dus half januari de uitslag van de moedervlek, deze was goedaardig, dus zal het knobbeltje onder mijn oksel ook wel niks zijn.

Een aantal maanden gaan voorbij met heel veel gesukkel met mijn huid, de dermatoloog stelde mijn neoral voor (ciclosporine) een inmuunverlagend geneesmiddel, waardoor mijn eczeem inderdaad een stuk minder werd cq verdween, echter nu kreeg ik ouderdomswratjes op mijn armen, die hij iedere keer gelijk met stikstof behandelde.

Inmiddels september; iedere maand op controle bij dermatoloog, bloedprikken en tussentijds bij huisarts langs voor bloeddruk meting (ivm neoral), heb ik eigenlijk nog steeds die knobbel in mijn oksel die zelfs 2x zo groot is geworden.
Toch maar ff vermeld bij de assistente met het verzoek nogmaals een echo laten maken, kreeg toen als antwoord, ja dat had al in januari gemoeten zie ik nu.
He ik ben maandelijks hier!!
En ja ik weet het, had hier zelf ook aan moeten denken, maar had het verdrongen omdat ik zo sukkelde met mijn eczeem.

Afspraak echo gemaakt, maar dat kon niet zonder mammagrafie (???) weer huisarts gebeld die dat bevestigde.

Dus Mammo- echo en werd gelijk een punctie gedaan, die uitslag was goed pfffff.

Echter maakte mij toch wel zorgen in de week erna, ben al heeeel lang ernstig moe, 9 kg afgevallen en zweet als een otter, dacht allemaal dat dat van de neoral kwam, maar ben die medicijnen al een paar maanden aan het afbouwen en de vermoeidheid wordt alleen maar erger.

Toch maar een afspraak gemaakt met de chirurg die mijn punctie beoordeelde, en mijn klachten en zorgen geuit, vooral in combinatie met de neoral.
Deze heeft gelijk een internist gebeld en overlegd en kwam terug met de mededeling dat de knobbel over 6 dagen gaan verwijderen om te onderzoeken op hodgkin. Ok dat moet dan maar.

Afgelopen dinsdag dus geopereerd en blijkt dat ze meer lymfeklieren hebben weggehaald (vertelde de verpleegkundige), heb ook een snede van een cm of 5 onder mijn oksel vond deze behoorlijk groot, de uitslag zal over een dag of 10 bekend zijn.

Huh waarom zijn er meer weggehaald? Uit voorzorg? of zag dat onder de operatie verdacht uit?

Help nu nog een dag of 8 wachten wordt helemaal gek.

Dus maar besloten om mijn verhaaltje hier af te schrijven, wil ook niet te panisch over komen naar mijn vrienden en familie, iedereen roept natuurlijk dat het wel niets zal zijn. Maar wat ben ik bang.

Het ziekenhuis reageert ook raar, wordt gebeld door de verpleegkundige of ik pijn heb en hoe het gaat! nooit meegemaakt bij niemand niet.

Wat weten ze, en vertellen ze me niet.

En wordt je misschien al eerder gebeld als de uitslag verkeerd is??? Iemand hier ervaring mee.

groetjes en misschien heeft iemand met bovenstaande ervaring.

ElaniaX
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Ma 05 Nov 2012 12:28

Re: Verwijderde knobbel wordt onderzocht op Hodgkin

Berichtdoor ElaniaX » Zo 11 Nov 2012 12:32

Hoi Floortje,

Je berichtje is al van een tijdje geleden en ik vroeg me eigenlijk af hoe het nu met je ging. Heb je ondertussen al de uitslag van het onderzoek gekregen?

Uit bloedonderzoek en puncties is niet altijd te zien of iemand hodgkin of non-hodgkin heeft. Daarvoor moet een biopt worden genomen, of zoals bij jou is gebeurd, de knobbel moet worden verwijderd en onderzocht. Waarom er bij jou meerdere lymfklieren zijn verwijderd zou je kunnen navragen bij je arts of de chirurg.
De uitslag van een biopt is inderdaad pas na zo'n 8 - 10 dagen bekend. Dat wachten is vervelend, maar om een juiste diagnose te kunnen stellen hebben pathologen (degene die het biopt onderzoeken) die tijd gewoon nodig.
Of je eerder wordt gebeld als de uitslag niet goed is, ligt (volgens mij) aan het beleid van het ziekenhuis. In het ene ziekenhuis gebeurt het wel, in een ander ziekenhuis moet je wachten tot de volgende afspraak met de arts.

Laat je even weten hoe het is gegaan?
Hartelijke groet,
Elania


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten