Heel lang ziek zelfs in ziekenhuis gelegen. Hodgkin?

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
max01
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 13 Sep 2011 14:51

Heel lang ziek zelfs in ziekenhuis gelegen. Hodgkin?

Berichtdoor max01 » Di 13 Sep 2011 15:30

Hallo,

mijn naam is Max ik ben 19 jaar en ik heb al meer dan een half jaar last van extreem hoesten, benauwdheid en helemaal kapot van bijvoorbeeld traplopen na een tijd werd een diagnose gesteld dat ik astma heb. (niet aangetoond via onderzoeken en de longfunctie is normaal)
Dus ik kreeg medicijnen tegen astma deze werkten echter niet dus kreeg ik nog sterkere medicijnen deze werkte in het begin ook niet echt daarna ging ik op vakantie in Oostenrijk en werd ik na 2 dagen wakker giga warm en bezweet.
mijn temp was toen rond de 39 toen hebben mijn ouders de huisarts gebeld (die wonen daar) en kreeg ik antibiotica (omdat bij astma vaak een longontsteking ontstaat maar mijn longen klonken schoon) dit werkte echter niet in die nacht had ik 40 graden en de volgende dag in de middag nog hoger en ik was totaal van de planeet.
Toen heeft de huisarts een ambulance gebeld en ben ik opgenomen in het ziekenhuis toen ik daar aankwam was ik ook helemaal nat van het zweten !
Ze hadden geen flauw idee wat er aan de hand dus ik werd gelijk vol gepompt met antibiotica en nog iets anders geen idee wat en er werden foto's gemaakt van de longen en een CT scan van mijn hoofd en moest naar een KNO arts niks gevonden behalve dat me milt en lever vergroot waren (echo) !
Na een aantal dagen voelde ik mij weer wat beter en niet extreem duizelig en vergeetachtig meer en de koorts bleek weg te zijn maar toen het bezoekuur bijna voorbij was kreeg ik het weer extreem warm en kwamen ze natuurlijk weer gezellig langs en ik had weer een lichte verhoging dus mijn vrolijke gezicht werd ineens een chagerijnig gezicht:P want ik zou de volgende dag naar huis mogen mocht er geen koorts meer komen.
De dokters snapte er niks meer van en kwamen die nacht wel 80x naast me bed testjes doen want ik had pijn in me nek en ook die nacht werd ik wakker en me hele bed was kletsnat ze moesten alles verschonen.
na bijna een week ging alles weer goed en mocht ik naar huis maar vlak voordat ik weg mocht voelde ik ineens een enorme bult in me nek hij was zo dik als mij kaaklijn en enorm groot je zag hem zelfs zitten van buitenaf.
Dus mijn moeder naar de arts gegaan en die kwam kijken en zei je moet even blijven want we gaan zoeken in de richting pfieffer, lyme of hodgkin van het laatste schrok ik nogal van.
Toen hebben ze een bloedtest gedaan en zeiden ze het is pfeiffer niks aan de hand ga lekker naar huis maar doe rustig aan met je lever en milt.
Dus ik was weer bij me ouders thuis was en dacht het is pfeiffer maar mijn lever waardes waren 2x zo hoog na 1-2 weken na het ziekenhuis en het duurde een tijd voordat ze weer normaal waren noujh kleiner in deze echo vonden ze ook vergrote klieren in me buik ? geen idee waar die zitten.
Ik zat er nog wel mee dat ze niet getest hadden op een acute versie van pfeiffer of eentje die ik allang gehad heb want ik heb me wel eens heel moe een tijd gevoeld en dat voelde ik me dit keer niet ik voelde me ziek niet moe (noujh tuurlijk wel moe maar niet zo extreem) zei ik tegen de huisarts maar die vond het niet nodig om nog een test te doen. Ook was ineens mijn amandel aan 1 kant gigantisch groot en pijnlijk dus weer naar huisarts en toen hebben ze getest op een bacterie was het ook niet en kapot gemaakt en schoon gemaakt heel fijn.. :P het voelde gelukkig wel gelijk weer wat fijner aan en na een week was het weer normaal met een beetje pijn.
En toen na een aantal weken was ik weer in Nederland en had pijn na het plassen en het plas was heel geel ik wist dat het te maken had met de lever maar dacht achjh zal nog wel zwak zijn. Dit had ik ook op weg naar het vliegveld heel fijn:P het hoesten begon weer enorm erg ik word er gek van ik ben dus naar de huisarts geweest om alle medische documenten te brengen naar haar en ze zei over een maand doen we een test om te kijken hoe je lever en milt dan zijn en ook of je pfeiffer hebt ja of nee.
Ze vond het wel raar dat ik zo ziek ben geweest van pfeiffer dus dacht ze aan 2 dingen tegelijk ik dacht bij mezelf ja vast... (ben nogal eigenwijs en vind huisartsen prutsers) ook was ik extreem veel afgevallen en een enorm smal gezicht gekregen. dus ik weer naar huis en begon langzaam met stage die waren gelukkig erg begripvol en kreeg aangepaste werktijden en mocht zelf aangeven als het niet meer ging en dan mocht ik gewoon gaan dus ik was blij en gerustgesteld:)
Alleen de steken bij inspanning bleven dit had ik toen me lever en milt vergroot waren soms was het heel erg en soms niet totdat ik ineens wakker werd en me ribben gekneusd aanvoelde aan de rechter kant en ook net iets eronder dus ik ging een beetje voelen en dacht shit dit is niet goed dat is me lever dus ik huisarts weer gebeld ja kom maar langs ik weer langs gegaan zei voelen en idd milt en lever weer vergroot maar dit gevoel had ik nog nooit eerder gehad alleen steken maar niet alsof het gekneusd is. Gisteren is er bloedgeprikt naar pfeiffer en allemaal andere nare troep nadat ik bij de huisarts was geweest want een maand wachten nee dankje.
Nu zat ik een beetje op internet te kijken want ik voelde me gisteravond zo extreem slecht en bleef maar hoesten en zweten en duizelig ik ben echt bang aan het worden en vond dus dat idd hoesten een symptoom is van hodgkin en ik dacht bij mezelf na 4-6 weken nadat ik zo ziek ben geworden kan het toch niet dat ik weer zo extreem last heb van mijn lever en milt dat lijkt mij zo extreem sterk er zijn zo weinig mensen die in het ziekenhuis belanden door pfeiffer dan kunnen er toch niet weer leverstoornissen komen na een aantal weken.
Ik hoor de bloeduitslag volgende week pas en heb de 20ste een afspraak met mijn longarts voor controle of de medicijnen werken ik denk dat ik het hele verhaal ff vertel want van mijn huisarts word ik echt niet vrolijk...

ikzelf maak me enorm zorgen want ik heb altijd al een beetje grote klieren gehad en die in me nek blijft ook een behoorlijk formaat hij is wel weer iets kleiner geworden dus niet zo dik als mijn kaaklijn meer maar wel behoorlijk en het feit dat alle symptomen wel een beetje voorkomen vooral nadat ik een verhaal las op internet over een meisje die begon met hoesten en ook ziek werd.
Morgen ga ik weer proberen om naar stage te gaan al is het maar een uurtje word gek van thuis zitten en moet eruit om er niet teveel aan te denken.

Ik hoop dat ik hier een beetje informatie kan krijgen en gerust gesteld kan worden om de week door te komen:)
Ikzelf zit nooit op internet te kijken naar ziektes want dat raad iedereen af maarja ik heb het gevoel dat er iets niet klopt.

Groetjes,
Max

Maanmaan
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Do 25 Okt 2012 13:17

Re: Heel lang ziek zelfs in ziekenhuis gelegen. Hodgkin?

Berichtdoor Maanmaan » Ma 29 Okt 2012 16:03

Heei het is al best lang geleden.
Is er nog iets uit gekomen ?

x


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten