Artsen spreken hun bezorgdheid uit en ik ik ben bang!

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
nathascha
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Za 03 Apr 2010 09:09

Artsen spreken hun bezorgdheid uit en ik ik ben bang!

Berichtdoor nathascha » Za 03 Apr 2010 09:38

Hoi
Ik zal me even voorstellen ik ben een vrouw van 22 jaar en heb al maanden last van bepaalde klachten en ben al meerdere keren bij de huisarts geweest.
De klachten zijn erg vermoeid, veel zweten, veel jeuk op de benen, 11 kilo afgevallen in korte tijd,afwisselend koorts en dan weer niet, opgezette lymfeklieren ook al een paar maanden, knobbel ongeveer 10 cm onder oksel dus in zij en de raarste klacht erge pijn in schouders armen en rechter been/lies bij alcohol gebruik.
Met deze klachten ben ik dus al 4 of 5 keer bij de huisarts geweest waarop hij elke keer zei dat het wel een griepje zou zijn maar toen ik de laatste keer kwam begon ik over de pijn bij alcohol waarop hij dus zei nou mevrouw daar heb ik nog nooit van gehoord gaat alles wel goed thuis want meestal zeggen mensen dat de thuissituatie goed is maar dan is het toch niet zo nee wacht maar effe 3 weken en dan zien we wel weer verder. :shock:
Ik naar huis gegaan en met de dag voel ik me slechter en toen gebeurde het ik ging naar de bus om naar mijn werk te gaan en ben in elkaar gezakt bewusteloos geweest en afgevoerd naar het ziekenhuis in eerste instantie waren ze bang dat er iets in mijn hoofd zat dus opgenomen en onderzoeken gehad tussen de onderzoeken door veel gesprekken en vragen over wat voor een symptomen ik nou heb allemaal ik alles verteld ook over wat de huisarts zei.
Ze reageerde vrij boos en ik moest effe de arts afwachten.
Donderdag middag kwam de neuroloog binnen ja mevrouw zegt ie de scans van je hoofd zijn goed en er zijn geen uitzaaingen in je hoofd :shock: :shock: :shock: Ik schrok waarom uitzaaingen hoezo wat is er dan?????
Toen sprak hij zijn zorg uit hij vroeg naar mijn klachten ik vertelde dat en toen ik het laatste zei van de alcohol gingen er alarmbellen af hij wou perse gelijk de internist spreken en overleggen waarbij hij zei mevrouw dit is niet goed het gaat niet goed met u :? :shock: Hij vertelde over hun vermoedens Hodgkin! nee dat kan niet de huisarts zei dat er niks was gewoon een griepje of stress het is tenslotte een huisarts toch! ze waren erg boos op de huisarts want hij had veel eerder aan de bel moeten trekken. Ondertussen had ie overlegd en toen ging het snel ok mevrouw u moet binnen 10 dagen bij de internist zijn morgen bellen ze u vanuit het ziekenhuis en dan komen ze speciale drankjes brengen om het afvallen te stoppen en wat aan te sterken u moet zoveel mogelijk aan sterken en uitrusten want er zijn te veel klachten die erop wijzen dat onze vermoedens waar zijn dan willen we dat u goed aangesterkt bent. en nogmaals het gaat niet goed met u!!
de uren daarna ging snel een hele lijst met afspraken ze hebben nog een paar keer uitgelegd wat het allemaal inhield maar het ging zo snel het enigste wat ik kon denken was nee dat kan niet dat gebeurd andere mensen niet mij!
Nu ben ik thuis ze komen zo mijn drankjes brengen en moet overdag ook echt gaan liggen want ben zo moe.
Sinds gister zit er een opgezette lymfeklier bij in mijn lies :shock:
Ik ben bang boos en verdrietig wat nou als.....
Ik heb het best moeilijk sorry voor het lange verhaal maar moest het effe kwijt ook hoop ik dat er mensen zijn die mijn klachten herkennen waaronder ook die angst en boosheid!
Het ene moment krijg je te horen dat er niks is en het andere moment maken veel artsen zich zorgen en word mij verteld dat ik dat ook moet doen zo raar.
Ik hoop dat ik wat steun en ervaringen hier kan vinden horen.

Gr nathascha

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Artsen spreken hun bezorgdheid uit en ik ik ben bang!

Berichtdoor liddy » Za 03 Apr 2010 12:48

Helaas zijn er artsen die fouten maken.
Kennelijk is dat bij jou ook gebeurd.
En daar zit je dan, wat moet ik nu.
Wat er gebeurd is, dat kun je niet terugdraaien.
Gelukkig nemen ze je nu wel serieus.
Kijk, dat je bang bent als je te horen krijgt dat je kanker hebt, heel normaal.
Heb je steun in je omgeving of sta je er alleen voor?
Wellicht heeft het ziekenhuis waar je behandelt wordt ook de mogelijkheid om
begeleiding te krijgen van een oncologisch verpleegkundige.
Tot nu toe heb je je verzet tegen je vermoeidheid en nu hoeft dat niet meer.
Het is dan een natuurlijke reactie om je nog vermoeider te voelen.
Laat het gebeuren en probeer een beetje vertrouwen te hebben in het ziekenhuis.
Ik hoop dat je reacties krijgt van anderen die ervaring met Hodgkin hebben, dat heb ik namelijk niet.
Sterkte.

nathascha
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Za 03 Apr 2010 09:09

Re: Artsen spreken hun bezorgdheid uit en ik ik ben bang!

Berichtdoor nathascha » Ma 05 Apr 2010 08:35

hoi

Ik ben nu toch echt bang! ik heb koorts en toen ik vanochtend wakker werd had ik er een knobbel bij zo groot dat je hem kan zien!
hij zit bij mijn steutelbeen wat moet ik hier nou mee???? help??

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Artsen spreken hun bezorgdheid uit en ik ik ben bang!

Berichtdoor liddy » Ma 05 Apr 2010 14:19

Vanaf mijn computer kan ik niet beoordelen of er iets mis is, wel geef je zelf aan zeer ongerust te zijn.
Vanwege die ongerustheid kun je het beste contact opnemen met de huisartsenpost.
Die kunnen zo nodig contact opnemen met het ziekenhuis.
Op die manier krijg je deskundige mening wat wel en wat niet te doen.
Sterkte.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Artsen spreken hun bezorgdheid uit en ik ik ben bang!

Berichtdoor stoffeltje » Ma 05 Apr 2010 21:35

hoi natascha,
je angst kan ik mij grandioos voorstellen!
de onzekerheid,en de verkeerde inschatting van je huisarts die je toch vertrouwd.
en zeker nu weer contact opnemen met je dokter!
heb je iemand om mee te praten,over je gevoel en angst?
of fam. die mee kan gaan aan een bezoek bij de arts?
2 horen meer dan 1.
opeens een bult zien die er niet hoort,ja dan wordt je ook bang.
zoals liddy zei ,vraag ook in het ziekenhuis iemand om daarover te kunnen praten!
hoop dat er hier ook lotgenoten op reageren.
sterkte stoffeltje

nathascha
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Za 03 Apr 2010 09:09

Re: Artsen spreken hun bezorgdheid uit en ik ik ben bang!

Berichtdoor nathascha » Di 06 Apr 2010 08:21

Hoi

Ik ben gister dus naar de huisartsen post geweest waar ik helaas als grof vuil behandeld werd!!!
de internist die had gezegd dat ik binnen 10 dagen bij hem moest zijn nou daar hadden ze de afspraak niet bij gezet met als gevolg dat de afspraak bij een andere internist was gezet en toevallig was die er ook!
Die zei dus dat ie van niks wist en dat ik me niet aan moest stellen mijn klachten zou ik wel op internet gevonden hebben en moest maar niet zoveel googlen :shock: :shock: over die knobbel vond ie niet nodig om te bekijken of te voelen zelf het zal wel gewoon je bot zijn dus zal er wel al jaren zitten :shock: nou niet dus ik moet mezelf van de huisarts regelmatig controleren en die zat er vorige week dus nog niet!!
De huisarts daar zei het is een harde knobbel zo hard als steen dus zal wel je bot zijn!!! :shock: :shock:
Toen ik zei dat dat niet zo was lachte ze en moest maar niet zoveel googlen :shock: :shock:
Ik voel me zo bedonderd alle klachten die ik heb zou ik zomaar verzinnen en opzoeken nu moet ik vrijdag naar die zelfde internist nou je kan begrijpen dat ik daar dus totaal geen vertrouwen meer in heb :(
Ik heb net mijn eigen huisarts gebeld en kan vanmiddag bij hem komen ik hoop dat hij iets voor me kan betekenen!
Gelukkig heb ik de steun van mijn man en zijn familie anders was ik allang ingestort denk ik

xx nathascha

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Artsen spreken hun bezorgdheid uit en ik ik ben bang!

Berichtdoor liddy » Di 06 Apr 2010 13:09

Gelukkig dat je vanmiddag al terecht kunt bij je eigen huisarts.
Want wat je gisteren is overkomen, dat kan niet.
Wellicht kan je huisarts de internist op de hoogte stellen wat hij vandaag bij je gevonden heeft
en dat dit er niet eerder was.
Succes.


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten