rare eetgewoontes

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
tinteltoet
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 07 Mar 2003 18:04
Locatie: rotterdam

rare eetgewoontes

Berichtdoor tinteltoet » Wo 19 Mar 2003 20:10

vaak hoor ik in mijn omgeving dat mensen rare eetgewoontes hebben tijdens de chemokuren. omdat je vaak te maken hebt met smaak veranderingen. zo at ik een kilo kaas in de week :wink: en ben ik verslaaft geraakt aan cola :twisted: ja ik weet het het is heel slecht voor je.
graag wil van jullie weten wat jullie allemaal lekker vonden of vies tijdens de chemo kuren.

groetjes tinteltoet

Max
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: Di 27 Aug 2002 19:10

rare eetgewoontes

Berichtdoor Max » Ma 24 Mar 2003 18:04

hallo tinteltoet,
Ik heb je berichtje gelezen en kan hier op aanvullen dat ik weinig tot niets at.Ik had zoveel last van misselijkheid dat niets wat ik at in mijn lichaam bleef zitten.als er uiteindelijk iets in bleef zitten dan was ik als de dood dat het er weer uitkwam.echte smaak had ik niet,hoewel mijn man echt zijn best deed.Tot op de dag van vandaag kan ik absoluut geen terreyaki(japans gerecht om zelf te maken uit pak)eten omdat ik dat tydens mijn vierde kuur kreeg van mijn man,toen ik dacht dat ik wel kon eten.alles kwam eruit en sinds die tijd krijg ik het niet door mijn keel.wel zonde want het schijnt heel lekker te zijn.verder at ik hele kleine beetjes(minder dan mijn zoon,die was toen 2 en een halfjaar)nu is alles bijna weer zoals het hoort.
Groetjes van Max.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 27 Mar 2003 17:29

hoi hoi tinteltoet,

ik heb had niet echt rare eetgewoontes.. ik slecht tegen etens-luchtjes.. maar als ik misselijk was, at ik liever, dan dat ik niet at... dat er tenminste iets in m'n maag zat.. dan voelde het niet zo akelig..
omdat ik ook last had van de luchtjes van de chemo-zakjes (het plastic, en de chemo zelf) dronk of at ik altijd dingen, zodat ik dat niet rook, anders werd ik al misselijk voordat het toegediend werd... zo heb ik heel wat bekers bouillon op.. gevolg--> dat lust ik niet meer.. ook heb ik heel wat aardbeien kauwgom gekauwt.. sterke smaak.. je rook nix anders dan die aardbeien.. gevolg --> ik word al misselijk als iemand anders die kauwgom kauwt, waar ik bij ben..
verder heb ik gewoon lekker gegeten.. gesnoept.. suiker in plaats van zoetstof.. ik mocht niet afvallen.. liever snoepen, dan helemaal niet eten... dus daar heb ik me aan gehouden.. en het is goed gegaan. inmiddels ben ik weer (gezond) terug op de zoetstof.. en snoep ik weer wat minder... dus echt rare dingen... nee dat niet..

gr jodyi

Ester

Eet-buien

Berichtdoor Ester » Di 10 Jun 2003 13:31

Hoi Tinteltoet,

Ik had zeker last van rare eetgewoontes tijdens de chemo's. Elke chemo had ik echter een andere aanval, heel gek, ik heb een kuur gehad waarin ik alleen maar krentebollen at, en een met leverworst, en een keer dat ik voor mijn ontbijt zakken! nibbit-chips naar binnen heb gewerkt. Het was echt heel erg als ik daar nu aan terugdenk :wink: Ik werd 's ochtends wakker en dan had ik ineens onvoorstelbare zin in iets, vervolgens moest mijn moeder als een gek naar de winkel om het in te slaan, anders werd ik ontzettend misselijk. Verder lust ik absoluut geen 'gewone' thee meer, er moet altijd een smaakje aan zitten omdt ik in het ziekenhuis tijdens de chemo gewone thee kreeg, ik kon het niet meer ruiken of proeven. En ook had ik altijd een flesje bodylotion mee om aan te ruiken, ik werd anders erg misselijk van de chemo lucht (die niemand anders rook behalve ik trouwens) maar dat vind ik sindsdien echt een verschrikkelijke geur door de associatie.
Groetjes Ester

Oxigun
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo 11 Mei 2003 02:16
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor Oxigun » Di 10 Jun 2003 15:20

Tijdens de chemo's zat ik vaak aan de krentenbollen en leverworst, maar tegenwoordig niets meer of een enkel pakje nutridrink
Tussendoor veel vet eten, magnetron en frituurvoedsel. En dat naast me normale ontbijt/avondeten.. Vooral om kilo's aan te komen voor ik aan een kuur begin

Hamburgers zijn niet af te blijven trouwens.. ZELFS macdonalds is lekker nu.. Maar daar genees ik wel weer van :P

stefan van der meulen

Berichtdoor stefan van der meulen » Vr 31 Okt 2003 16:01

Tijdens mijn chemotherapie heb ik ontzettend veel gegeten Ik weet niet of het heeft gelegen aan de extra medicijnen die ik kreeg.Het resultaat was dat ik na de behandeling van ongeveer 8 maanden 35 kg zwaarder was.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Zo 02 Nov 2003 12:48

hoi Stefan,
had je toevallig flink prednison? vooral bij de mopp abv krijg je behoorlijke dosissen prednison.. en daar ga je echt van eten...

jodyi


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten