hodgkin en zwangerschappen

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
tinteltoet

hodgkin en zwangerschappen

Berichtdoor tinteltoet » Vr 07 Mar 2003 18:01

hoi
ben een vrouw van nu bijna 32 en heb in 2000-2001 een behandeling tegen hodgkin gehad (6 x abvd en 23 bestralingen) ik was toen 29-30.
ik wil graag zwanger worden, maar ze konden me toen niet met zekerheid zeggen of mijn vruchtbaarheid behouden zou blijven. vooral omdat ik toen al bijna de leeftijdsgrens van 30 met rasse schreden naderde en de vruchtbaar heid wel behoorlijk zo verminderen. wie heeft hier ook ervaring mee, graag zoek ik reacties van leeftijdsgenoten, alhoewel ik al wel weet dat dat moeilijk is. want hoe jonger je chemo hebt gehad hoe groter de kans op een herstelde vruchtbaarheid !

groetjes van tinteltoet :?

moon
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 11 Mar 2003 14:20

Berichtdoor moon » Di 11 Mar 2003 14:29

Hallo tinteltoet,
Wat je schrijft is erg herkenbaar: ze weten het niet. Ik ben zelf 28 en ben behandeld voor non-hodgkin. Niemand kan mij met zekerheid zeggen of ik nog vruchtbaar ben... :cry: en dat maakt me best onzeker.. Maar de enige test die er gedaan kon worden (hormoonspiegels in het bloed controleren) was in orde. De tijd zal het leren dus! Maar in de lotgenoten mailgroep is iemand onverwacht als kadootje zwanger na non-hodgkin !!! Dus het kan wel... Heel veel sterkte! :wink: Groetjes, moon

cindyol

zwangerschap

Berichtdoor cindyol » Ma 07 Apr 2003 22:15

Hoi,

Ik heb met 25 jaar non-hodgkin gehad, en heb hierna nog twee kinderen gekregen, ben inmiddels 29 en alles is oke

geef de hoop niet op, ik ben een bewijs dat het mogelijk is

liz
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 25 Apr 2003 22:13
Locatie: eindhoven

je kan het maar proberen ...

Berichtdoor liz » Za 26 Apr 2003 22:15

Hallo tinteltoets,

Ben vrouw, net 32 jaar geworden, en heb hodgkin. Ik heb net mijn eerste chemo gehad, 6Xabvd.
Het verschil met jou is dat ik al twee kinderen heb, een meisje van 1 jaar en een jongen van 2.5jaar.
De vraag of ik nog vruchtbaar ben, krijg ik straks ook, na de behandeling. Bij mij is het natuurlijk eerder een luxe probleem.
Maar omdat onze situatie zo overheenkomt zouden we elkaar wat meer kunnen mailen, als je daar behoefte aan hebt?

Ik zou het wel fijn vinden om iemand te kennen waar ik een vraag naar kan mailen tijdens de verdere behandeling.

groet, liz.
Don't worry, be happy.

tinteltoet
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 07 Mar 2003 18:04
Locatie: rotterdam

ik ben zwanger!

Berichtdoor tinteltoet » Vr 04 Jul 2003 20:27

een poosje geleden schreef ik dat ik zwanger wilde worden en lotgenoten zocht in de zelfde leeftijds catogorie die dat ook wilden. nou het zwanger worden is gelukt! ik ben 4,5 maand zwanger en alles gaat goed. (duimen!!!) waarschijnlijk kan ik zonder medische indicatie bevallen en ik wordt bij de verloskundige praktijk begeleid.

de baby wordt verwacht in november
groetjes tinteltoet :D

Gast

reactie op zwangerschap

Berichtdoor Gast » Do 17 Jul 2003 14:33

Hallo tinkeltoet,
ook ik ben een 32 jarige vrouw en ook bij mij werd er 2 jaar geleden Hodgkin vastgesteld na de geboorte van mijn dochtertje, mij hebben ze de eerste jaren afgeraden om zwanger te worden van een 3 e kindje;bij jou ligt het anders omdat jij nog geen kindjes hebt maar jij geeft me hoop dat ik ook misschien nog een 3 e kindje zal dragen . Want mijn kindjes zijn belangrijk voor mij . Dus ik wens je het allerbeste en een goeie bevalling in nov.


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten