vraag... dikke lymfeklieren in nek.. liezen.. oksel..

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
paulyouandme
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 23 Mei 2008 17:10

vraag... dikke lymfeklieren in nek.. liezen.. oksel..

Berichtdoor paulyouandme » Vr 23 Mei 2008 17:23

Hoi,

Mijn naam is Paul, ben 29 jaar.. en ben meer aan het lezen over Hodgkins en non-hodgkins.. Het zit namelijk zo.
Een maand of 2 geleden was mijn nek ineens gigantisch dik aan 1 kant. niet normaal. Na een paar dagen was dat weg, alleen 2 knobbels bleven zitten, niet gevoelig overigens. Na 1,5 maand waren ze nog niet weg, dus toch maar eens naar de huisarts gegaan.
Dat waren de lymfeklieren zei hij. Hij voelde ze in de andere kant van mijn nek ook. Hij vroeg of ik op andere plaatsen ook wat had. Nou, ik loop al 2 jaar met 2 flinke knobbels in mijn linker lies, sinds een paar maanden ook 3 in mijn rechterlies, en sinds kort ook 1 in mijn linker oksel. Wist ik dat dat de lymfen waren>? nee.. Ook heb ik de laatste maanden gigantisch veel last van nachtzweten. k zwem soms bijna letterlijk mijn bed uit. Kan zelf niet zeggen dat ik echt vermoeid ben, maar goed.
De dokter wou dat ik met speod bloed liet prikken. Hij wilde uitsluiten dat het geen leukemie was. Ook op leverziektes ben ik getest, hiv, pfyfer.. uitslag: niets aan de hand. Ik had ook niet anders verwacht. De symptomen kwamen in mijn ogen helemaal niet daar mee overeen. Maar wel met hodgkins. Ik heb hem dat verteld. Nu kan ik aanstaande woensdag terrecht bij de chirurg. Ze gaan een klier weg halen. Het zal dan een week duren voordat ik de uitslag krijg. Nu heb ik gister weer een knobbeltje ontdekt op mijn linker schouderblad, aan de rugkant dus..
Tot voor 1,5 jaar geleden mankeerde ik nooit iets.. als ik eens in de 4 jaar naar de huisarts ging, was het al veel. Afgelopen 1,5 jaar loop ik op en af naar de huisarts. 3 keer bronchitus gehad in een jaar, dan weer dit, dan weer dat...
Nu heb ik een vraag aan degenen die meer over dit onderwerp weten.. Zoals ik al zei, woensdag wordt een klier weg gehaald. Dan is het een week wachten op de uitslag.. erg spannend dus..

Weet iemand hier of ze al aan het bloed hadden kunnen zien of het Hodgkins is? Ze hebben daar namelijk toen niet speciaal op gecontroleerd. Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen hierover.

Groeten Paul

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Zo 25 Mei 2008 16:20

Kortgezegd: het is niet in het bloed te ontdekken.
Bij Hodgkin en non-Hodgkin is onderzoek van de klier nodig om te bepalen of het kanker is.
Aanvullend bloedonderzoek is nodig om andere mogelijkheden uit te sluiten.

Meer informatie over het onderzoek zie:
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/inde ... ctid=15449

Succes met het onderzoek.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 10 Jun 2008 06:06

hoi Paul,
ben je inmiddels wat wijzer geworden? Zoals Liddy al aangaf, aan het bloed is het maar zelden te zien, het kan alleen een reden zijn om verder te kijken, maar soms is er niet eens iets afwijkends te vinden wat dat betreft.
Hopelijk geen kankercellen gevonden, maar wel een oorzaak van je klachten!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten