hoe lang blijft abvd in je lichaam

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
jeff
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Di 22 Nov 2005 13:04
Locatie: Heteren
Contact:

hoe lang blijft abvd in je lichaam

Berichtdoor jeff » Wo 19 Apr 2006 18:54

Hoi allemaal,

Graag zou ik willen weten hoe lang de chemokuur abvd in je lichaam blijft zitten. Ik heb 6 abvd kuren gehad(12 x ziek). En ben nu vanaf 28 november van die troep af. Echter nu hebben ze weer een opgezet kliertje weg gehaald in me hals. Erg bang dat ik het weer terug heb. Net 4 maanden vrij en dan nu weer die onzekerheid. Als iemand mij er meer over kan vertellen, heel graag.

Vriendelijke groet,

Jeff

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 19 Apr 2006 23:35

hoi Jeff,

ik had je mailtje van het begin van de maand gelezen.. en ik was best geschrokken van het nieuws, weet je al wat meer in tussen? ik bedoel, wat zegt je arts ervan? of krijg je onderzoek? ik weet niet hoe lang de chemo in je lichaam blijft. Volgens mij opzich niet zo heel lang. Bestraling werkt wel een tijd door. Maar bij chemo therapie kreeg ik huisregels mee in verband met de afscheiding van de chemo via urine en zweet etc en dat ging meestal om de eerste 5 tot 10 dagen. En niet langer.. Ik hoop dat je bult een lymfeklier is die 'gewoon' zijn werkt doet.. en dus opgezwollen is door een gewone infectie/griep etc.. en niet weer door de hodgkin!

sterkte!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

jeff
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Di 22 Nov 2005 13:04
Locatie: Heteren
Contact:

hoi yodyi

Berichtdoor jeff » Do 20 Apr 2006 10:45

Ze hebben afgelopen dinsdag de opgezette klier verwijderd. Maandag a.s.
krijg ik de uitslag. Dus weer erg gespannen dagen. De chirurg melde mij dat ik een hoop slijm in me longen had. Ook was mijn saturatie(zuurstofgehalte in bloed)laag. Dit komt van de bleocine die nog in het lichaam aanwezig is. Hoe gaat het trouwens met jou?

groetjes,

Jeff

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 20 Apr 2006 14:11

hoi Jeff,

dat de bleo nu nog in je lichaam is.. tjonge.. dat wist ik dus niet. Wel dat je longblaasjes aangetast kunnen zijn door de bleomicine. Dat is bij mij de reden geweest dat ze indertijd gestopt zijn met de bleomicine toen ik benauwdheidsklachten kreeg en ook een wat lager zuurstofgehalte in m'n bloed had. Of m'n longblaasjes echt beschadigd waren, wisten ze toen niet, maar ze wilden geen risico lopen. Later bleek na allerlei longfunctie testen dat m'n longen gelukkig in orde waren. Ik hoopte echter dat een afwijking een verklaring kon zijn voor de vermoeidheid waar ik mee kamp. Zodat er mogelijk wat aan gedaan kon worden. Maar oke, goede, schone longen zijn zeker ook een waardevol iets, dus daar hou ik maar aan vast. Nu 5 jaar na de diagnose, gaat het op de vermoeidheid na gewoon nog steeds erg goed met me, dus ik heb geen klagen :) . Wel ben ik in die jaren meermalen extra op controle geweest voor 'dingetjes' maar gelukkig was het nooit wat en de laatste jaren wordt dat ook minder in mijn geval gelukkig.
Maar oke, voor jou nu heel veel sterkte met wachten.. !

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten