Opgezette halslymfeklieren en kronkel in halsslagader

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
lynn
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 16 Apr 2006 21:18

Opgezette halslymfeklieren en kronkel in halsslagader

Berichtdoor lynn » Zo 16 Apr 2006 21:46

Hallo medelezers,

Ik ben Lynn en heb de prachtige leeftijd van bijna 47 jaar. Na vele jaren alleen de zorg te hebben gehad voor mijn kinderen want ik ben al 18 jaar gescheiden (1 verstandelijk gehandicapte dochter ook)
ben ik eindelijk de liefde van mijn leven tegen gekomen en nu begin ik te kwakkelen met mijn gezondheid.
Sinds november heb ik nu voor de 2e keer een onstoken lymfeklier in mijn hals. Eerste keer aan de rechterkant en dat verdween uiteindelijk na 1,5 maand grotendeels.
D.w.z. de klier is nog licht voelbaar maar doet geen pijn meer. Hiervoor wel antibiotica gehad (7 dagen) Ook een echo van de nek laten maken maar op dat moment was de situatie tot rust gekomen
dus viel er niet veel te zien. Nu sinds 4 weken een nog grotere klier aan de linkerzijde van mijn hals die behoorlijke uitstralingspijn veroorzaakte aan tanden en oor.
Deze keer bij de tandarts foto's laten maken, dat wees niets uit. Vorige keer al een bloedtest laten doen maar ook dat gaf geen afwijkend beeld, dus alles normaal zeg maar.
Nu ben ik 1 dag antibiotica vrij na een kuur van 10 dagen amoxiline 3x d.d. 500 mg. De pijn is nu vrijwel weg maar de klier zit er nog steeds en als ik er op druk voel ik nog een lichte pijn.
Kortom dinsdag maar weer naar de huisarts. Ik maak me toch wel ongerust en vraag mij af of iemand dit beeld herkent en wat zijn/haar ervaring daarmee is.
De echo in december wees uit dat aan de linkerzijde van mij hals een kronkel zit in mijn halsslagader en dat een ingreep aan die zijde zonder meer onder begeleiding van een echo moet gebeuren.
Overigens werd toen verteld dat er nogal wat klierresten zichtbaar waren maar dat er verder niets verontrustends te zien was. Maar sinds vorige maand heb ik dus weer een knobbel.
Ik heb vorige week een glas wijn gedronken en kreeg toen erge pijn aan die knobbel. De pijn straalde weer uit naar mijn tanden en linker oor.
Mijn huisarts zegt dat als zoiets pijn doet het meestal niet op een kwaadaardige tumor duidt omdat dit doorgaans pijnloze knobbels zijn. Maar een garantie is dat zeker niet. Wie kan mij wat meer vertellen.
Ik overweeg dus om dinsdag een verwijzing te vragen naar de internist. Wat zou er dan gaan gebeuren aan mogelijke onderzoeken en hoelang ben je eventueel uitgeschakeld
van werk en activiteiten bij bepaalde behandelingen. Ik hoop dat er mensen zijn die mijn verhaal herkennen en mij wat meer kunnen informeren wat de mogelijkheden zijn.
Ik ben een vechter en een optimist dus ik laat me niet kisten door die knobbels in mijn nek!

Groetjes,
Lynn

jeff
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Di 22 Nov 2005 13:04
Locatie: Heteren
Contact:

RE:Opgezette halslymfeklieren en kronkel in halsslagader

Berichtdoor jeff » Vr 21 Apr 2006 14:14

Hoi Lyn,

In jou geval zou ik me zeker niet zo druk maken hoor. Zeker niet als zon klier al eens is onderzocht en niets is in gevonden. Wel is het natuurlijk vervelend als je er onzeker over bent. Ook is het zo dat als je echt een vorm van hodgkin zou hebben , dat bij het drinken van alcohol id pijn kan ontstaan aan die klier. Maar als alles is onderzocht en niets wijs er op dat je een vorm van hodgkin hebt, dan zou ik me er gewoon bij neerleggen. Ik zelf had hodgkin 2a.

groeten'

Jeff

lyn

Re: RE:Opgezette halslymfeklieren en kronkel in halsslagader

Berichtdoor lyn » Za 22 Apr 2006 15:02

Bedankt voor je geruststellende woorden Jeff.
Ik moet overigens wel vertellen dat ik inderdaad erge pijn kreeg aan die klier toen ik alcohol had gedronken. Na 2 glaasjes rode wijn vergat ik pijnstillers in te nemen en werd toen s' nachts wakker van de pijn.
De andere dag ben ik nogmaals naar de huisarts gegaan die mij een antibiotica-kuur voorschreef. Dit was na het echo-onderzoek van 2 maanden ervoor.
Toen had ik een opgezette klier aan de rechterzijde maar is er ook gekeken naar de linkerzijde van de hals. Deze keer was het erger dan de vorige keer en aan de linkerzijde van mijn hals.
Die klier is nu, 10 dagen na beëindiging van de kuur, veel kleiner geworden en ook minder pijnlijk. Volgens de huisarts kan ik de klier laten weghalen wanneer deze niet verdwijnt binnen 14 dagen.
Ik twijfel of ik dat moet doen omdat dit misschien niet noodzakelijk is???

Ik hoop overigens dat het met jou nu goed gaat? Bedankt voor je reactie Jeff.

Groetjes,
Lynn

prilly
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Wo 25 Mei 2011 20:27

Re: Opgezette halslymfeklieren en kronkel in halsslagader

Berichtdoor prilly » Ma 11 Jul 2011 20:22

ik heb een hals echo laten maken, en daar waren vergrote lymfeklieren op te zien, ik heb sinds maanden ondraaglijk snijdende pijn in mijn hals en nek dat trekt door naar me oren en achterkant van mijn hoofd,
de pijn is 24 uur om gek van te worden
Ook is het wat opgezet ben ook al maanden niet lekker, en regelmatig koorts en verhoogde lichaamstemperatuur, mijn bezinking was 27
Weet iemand of opgezette lymfeklieren zo'n pijn kunnen doen snijdend en trekkend van karakter, en soms is het net alsof het bloed niet goed doorloopt, ook mijn oorklieren zijn opgezet,
maar dat mag allemaal maar
Ik maak me ongerust

line
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 12 Sep 2012 15:49

Re: Opgezette halslymfeklieren en kronkel in halsslagader

Berichtdoor line » Wo 28 Nov 2012 17:39

:) hey min naam is ook line dat knobbels geen pijn doen is gelogen bij mij hebben ze non hodkin lyfomen zo gevonden en heb er nu terug heb fase4 en ben al met reduktie map bezig zware cheo is voorbij ,dochters liegen graag en altijd alles geloven
grt line


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten