Klachten

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
Jos26

Klachten

Berichtdoor Jos26 » Za 15 Apr 2006 16:30

Ik ben een jongen van 26 en heb knobbels ontdekt van ongeveer een vingertop grootte op 4 plaatsen:

* achter het oor (al een jaar of 5)
* onder mijn kin (speekselklier, 3 jaar geleden ontdekt)
* onder mijn tepel (nu 2 maand)
* in mijn lies (nu 3 maand)

Nu ben ik bij ontdekking van alle knobbels direct naar de huisarts gegaan en die zei steeds: knobbels en bobbels zijn 99% van de gevallen. Verder zei hij: 'ze voelen mij rond en glad aan en zijn nog niet supergroot. Je hoeft je geen zorgen te maken.

Maar nu na al die jaren heb ik het idee nog steeds dat ik de ziekte heb en de laatste 2,5 week ben ik zeer vermoeid ook overdag. Dus ik weer naar de huisarts en die zei: als het over 2 weken niet weg is gaan we bloedprikken, maar waarschijnlijk is het gewoon een virusje met het uitblijven van de lente.

Nu is mijn vraag: Wat waren de eerste klachten waarmee jullie te maken hadden toen jullie (non-) hodgkins bleken te hebben? En hoe kan je het verschil voelen tussen een onschuldige knobbel en een kwaadaardige knobbel?

Mvg,
Jos

mij

Berichtdoor mij » Zo 23 Apr 2006 22:13

hoi jos,
mijn ervaring is dat de knobbels geen pijn doen.. verder waren de eerste klachten verder: jeuk aan mn benen en later ook armen, heel erg moe en nachtzweten. ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes anne

Jos26

Berichtdoor Jos26 » Ma 24 Apr 2006 16:09

mij schreef:hoi jos,
mijn ervaring is dat de knobbels geen pijn doen.. verder waren de eerste klachten verder: jeuk aan mn benen en later ook armen, heel erg moe en nachtzweten. ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes anne


Bedankt Anne,

Het enige waar ik echt last van heb is vermoeidheid, verder heb ik misschien wat sneller spierpijn de laatste tijd, maar meer niet.

Gast

Berichtdoor Gast » Ma 24 Apr 2006 19:00

Hoi Jos,

Mijn man heeft non-hodgkin en helemaal geen klachten, behalve bulten in nek (al zeker 5 jaar) en lies. Wij zijn daar achter gekomen, doordat ze 3 jaar geleden een klier uit zijn nek weggehaald hebben. Bij het bloedonderzoek hebben ze tot nu toe nog niets kunnen vinden. Als jij al zo lang die opgezette klieren hebt, zou ik toch eisen dat ze een flinke klier weghalen om te onderzoeken. Dit is volgens mij de enige manier om zekerheid te krijgen. Ik wil je niet bang maken, maar je kunt het beter maar weten, zodat je onder controle gehouden kan worden als dat nodig is en anders is het fijn om te weten dat het geen non-hodgkin is. Als je er vroeg genoeg bij bent kun je volledig genezen. Bij mijn man is het al te ver gevorderd (laaggradig, stadium 4) om te genezen, maar ze kunnen het wel heel goed onder controle houden. Hij volgt nu het zogenaamde wait-and-see beleid, hij wordt niet behandeld, zolang hij geen klachten heeft, en dat gaat tot nu toe steeds goed. Wij gaan er eigenlijk vanuit, dat de wetenschap in de toekomst zo ver gevorderd is, dat hij wel genezen kan worden. Ik wens je sterkte de komende tijd en hou je poot stijf tegenover de artsen, want wij werden ook voor gek verklaard, en uiteindelijk bleek het toch mis te wezen

groetjes, Monika.


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten