welke arts/ziekenhuis

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
monika8
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Do 09 Okt 2003 23:01

welke arts/ziekenhuis

Berichtdoor monika8 » Do 09 Mar 2006 16:23

Bij mijn man is 3 jaar geleden Non-Hodgkin laaggradig stadium 4 ontdekt. Hij heeft eigenlijk helemaal geen klachten, behalve bulten in nek en lies. Hij is nog niet behandeld, we volgen het zogenaamde wait-and-see beleid. Vier keer per jaar gaat hij naar het ziekenhuis voor controle. Nu is het punt dat wij eigenlijk van het begin af aan niet met zijn arts op kunnen schieten. Toen er een punctie gedaan was uit een bult in zijn nek en dat goed was vond hij het belachelijk dat wij die grote bult toch helemaal weg wilden hebben. Na veel aandringen heeft hij dat gedaan en uiteindelijk bleek dat het toch foute boel was. We hebben daar geen enkel excuus voor gehad. Als we bij hem komen heeft hij ook nooit eerst het dosier even doorgenomen en zegt dus elke keer dat mijn man nog even bloed moet laten prikken, terwijl dat een week eerder al gebeurd is, zodat de uitslag bekend is als we bij hem komen. Als we een vraag hebben laat hij je amper uitpraten en geeft een antwoord waar we helemaal niets mee kunnen. Wij voelen ons gewoon een nummer, hij is de arts en hij weet hoe het zit en wij hoeven er blijkbaar niets vanaf te weten en van enige meelevendheid hebben we ook nog nooit iets gemerkt.
Kortom, we kijken elke keer weer tegen de controle op, niet omdat we bang zijn voor een slecht bericht, maar om hoe de arts nu weer zal reageren op onze vragen.
Nu willen we graag overstappen naar een andere arts (eigenlijk al lang, maar we durfden steeds niet), maar hoe doe je dat en hoe kom je er achter wie een leuke/goede arts is?
Vandaar hier onze vraag. Wie weet een leuke/goede arts in Leeuwarden, Sneek, Groningen, Drachten, Meppel of Zwolle?

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 09 Mar 2006 16:53

hoi Monika,

zijn jullie toevallig aangesloten bij de LVN ? de lymfeklierkanker vereniging Nederland?
Volgende week is er namelijk het jaar congres in Ede. Mogelijk kun je daar wat info vinden over een arts.
Als je niet gaat, wil ik ook nog weleens voor je informeren als ik daar de kans toe krijg?
ik heb je vraag al eens in de mailgroep gezet van hodgkin/non hodgkin patienten.. maar daar kwam weinig respons op... blijkbaar weinig mensen met een fijne arts of mensen die geen tijd hadden.. of wacht ik weet nog iemand uit Leeuwarden.. ik ga nog even voor je zoeken

groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

monika8
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Do 09 Okt 2003 23:01

Berichtdoor monika8 » Do 09 Mar 2006 17:12

Hoi Jodyi,

Wij zijn vorige week net lid geworden van de LVN, maar kunnen volgende week zaterdag niet.
Het zou fijn zijn als je voor ons zou willen informeren.
Heb je ook enig idee of het wat uitmaakt of we naar een academisch of een streekziekenhuis gaan?
We hebben vandaag navraag gedaan bij de huisarts. De assistente kon ons niet een arts adviseren, maar kon zich heel goed voorstellen dat wij niet langer bij die arts willen blijven. Ze kregen veel vaker klachten over hem en waren zelf ook niet echt van hem gecharmeerd. Dat zij dit al toegeven, wil toch wel heel wat zeggen denk ik.
We kunnen het verder regelen met de assistente van de arts in Heerenveen, die overigens wel ontzettend aardig is. Ik heb altijd medelijden met haar, dat zij met die man moet samenwerken.
Bedankt voor je snelle reactie en ik hoop nog wat van je te horen.

groetjes, Monika

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 09 Mar 2006 19:05

Ik weet niet of het uitmaakt.. Over het algemeen wordt gezegd.. de meeste 'kunde' zit in academische ziekenhuizen.. en mogelijk zit je in een academisch ziekenhuis wat beter als je in aanmerking wil komen voor behandelingen in Trial vorm.. dus onderzoeksbehandelingen. Maar dat weet ik niet goed.
Ik heb zelf hodgkin gehad en ben in streekziekenhuis behandeld. Maar hodgkin is veel minder gecompliceerd meestal, dan non hodgkin.
Anderzijds; mijn vader heeft CLL, een chronische vorm van leukemie, en voor hem geld ook een wait and see beleid. Hij is van het Dijkzigt naar een streekziekenhuis (mijn arts) overgestapt. In principe overleggen de oncologen allemaal met elkaar, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar ik weet dus niet in hoeverre het opgaat voor het meedoen aan studies en zo.. volgens mij maakt het niet uit in welk ziekenhuis je zit hoor.. maar dat weet ik dus niet zeker..

groetjes jodyi

ps; ik informeer voor jullie
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

jeff
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Di 22 Nov 2005 13:04
Locatie: Heteren
Contact:

re:monika8

Berichtdoor jeff » Zo 26 Mar 2006 13:11

Wat een rotgevoel is dat, om zo te worden behandeld.
Ik ken zon soort gelijk verhaal. Die vrouw heeft gewoon bij de receptie verteld wat ze van die arts vond en heeft tegelijk dringent verzocht om een andere arts. Dit verzoek werd gelijk gehonoreerd. Dus een andere arts. Gewoon doen dus.

vriendelijke groet,

Jeff

Gast

Berichtdoor Gast » Do 06 Apr 2006 21:01

Jeff,

Bedankt dat je gereageerd hebt, ook al kun je geen arts adviseren. Ik had eigenlijk wel verwacht dat er toch wat mensen zouden zijn die een arts of ziekenhuis aan konden raden, maar helaas...

Jodyi,

Heb jij nog op het congres geinformeerd voor ons?
Wij zijn er net achter gekomen dat onze arts ermee ophoudt, alleen weten we nog niet op wat voor termijn. We proberen daar nu achter te komen, want als dat op vrij korte termijn is hoeven we misschien toch niet van ziekenhuis te wisselen.

groetjes, Monika

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 06 Apr 2006 22:51

In ede heb ik eigenlijk niemand meer gesproken erover. Ik wacht nu nog even op een reactie van een vriendin. Zodra ik wat hoor, laat ik het je weten of mogelijk reageert ze zelf hier!

groetjes Jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

jeff
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Di 22 Nov 2005 13:04
Locatie: Heteren
Contact:

RE: welke arts/ziekenhuis

Berichtdoor jeff » Vr 07 Apr 2006 15:53

Hoi Monica8,

Je kunt gewoon een ander arts regelen hoor. Dat kun je gewoon bij de receptie of via je eigen huisarts doen. Ik weet niet welk ziekenhuis jullie komen , maar lijkt me heel makkelijk. Het is tenslotte het lichaam van je man en niet van die zg Arts.

vriendelijke groeten,

Jeff

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 13 Apr 2006 17:45

hoi monica,

het duurde even voor ik reactie kreeg omdat de persoon zelf ziek was en de mail dus niet kon lezen (in ede heb ik verder niemand gesproken helaas wat dat betreft)

maar zij noemde Dr Hoogendoorn in Leeuwarden. Haar bestralingsarts vond ze helemaal top: dr Smit. Maar ik weet niet in hoeverre dit van toepassing is voor jullie.

misschien heb je hier nog wat aan en hopelijk heb je anders een andere fijne, goede arts gevonden!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten