koortslip

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
jeff
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Di 22 Nov 2005 13:04
Locatie: Heteren
Contact:

koortslip

Berichtdoor jeff » Wo 25 Jan 2006 15:04

Na een verveldende periode van chemokuren ben ik weer bijna helemaal terug. Ik werk weer Ik sport weer 4x in de week , en voel me echt vreselijk goed. Nu maak ik me toch een beetje zorgen over een beginnende koortslip, altans ik denk dat het een begin er van is. Rood en een paar hele kleine blaasjes aan de onderkant van me bovenlip. Dus je begrijpt dat ik me wweer zorgen ga maken of het toevallig niks te maken heeft met meneer hodgkin. Tenslotte heeft het toch iets met je afweer te maken die koortslip. Aan de andere kant denk ik, ik had die koortslip voor het eerst vlak voor die ziekte. Toen was ik dus vatbaarder . Misschien is het hopenlijk zo dat het herpesvirus daar een erfenis van is. Maar ja je begrijpt , een hoop angst weer. Bang dat alles weer in zal gaan storten, net nu ik me zo top voel. Hopenlijk kan iemand me meer vertellen.

Groetjes,

Jeff

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 25 Jan 2006 16:29

hoi Jeff,

misschien moet je eens vragen als je op controle bent of je afweer alweer 'normaal' is .. of misschien toch nog aan de lage kant? Bij mij heeft het zeker 2 jaar geduurd voor ik niet meer ieder virusje oppikte...

ik kreeg ook 4 maanden na de laatste behandeling gordelroos.. en een koortslip een tijd later.. Allemaal het gevolg van je afweer die toch wel een tik heeft gehad en gewoon moet herstellen. Dus dat zal voor jou ook wel gelden. Verder is stress en vermoeidheid ook iets, dat toch wel effect heeft op je afweer.. en vooral omdat die misschien nog niet optimaal is..

en dan nog iets; dat herpesvirus gaat nooit meer uit je lijf volgens mij.. dus dat het nu de kop eens opsteekt is niet zo gek hoor.. het is ook winter.. zowiezo een periode waarin je afweer vaak minder is..

maar oke, hopelijk ben je een beetje gerustgesteld!

groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten