aambeien

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
jeff
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Di 22 Nov 2005 13:04
Locatie: Heteren
Contact:

aambeien

Berichtdoor jeff » Do 01 Dec 2005 20:23

Hoi hoi,

Hier weer even raar vraagje. Kunnen aambeien door chemo komen? Ik heb er nog nooit last van gehad.

vr groet,

Jeff

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Vr 02 Dec 2005 11:23

hoi jeff,

ik heb heel even in m'n medisch handwoordenboekje gespiekt en daar zag ik staan dan aambeien ontstaan door stuwing van de vaten in de anus.. en toen ging er bij mij ook een lichtje branden... het zou kunnen zijn dat de aambeien die nu ontstaan veroorzaakt worden door verstopping.. ik weet niet of je er last van hebt, maar ik heb daar ontzettend last van gehad als bijwerking van de chemo en van de anti-braakmiddelen.. meld het zowiezo even bij je oncoloog.. en heb je inderdaad last van verstopping.. tja, probeer dat dan nog meer te voorkomen.. lukt het zelf niet dan is ook daar een simpel middeltje voor dat de arts je kan voorschrijven, (ik heb er flessen van weggedronken, lactulose) maar natuurlijk is het altijd beter om het via de natuurlijke weg te doen (veel drinken, vezelrijke voeding) maar oke, mogelijk speelt dit bij jou geen rol... maar het zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn...

groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten