psychische ivloeden bij kanker

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
erica en moniek

psychische ivloeden bij kanker

Berichtdoor erica en moniek » Wo 21 Apr 2004 14:55

Kan iemand ons helpen met het maken van een werkstuk over kanker. Wij zoeken informatie over de psychische invloeden bij kanker. Alle dingen zijn welkom!

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 21 Apr 2004 15:06

hier op de site; www.diagnose-kanker.nl vind je voorop, links in beeld een sdk startmenu; met onder elkaar: algemene informatie, lotgenoten, etc.
daar staat tussen: zorg en nazorg, dat is het 9e kopje van bovenaf geteld.

klik daarop en dan vind je een ander menu; waarin je vind; psychosociale voorlichting.

als je dáár op klikt vind je op het midden scherm tal van links waar je meer info kunt vinden

Succes!

en met verder vragen zijn jullie natuurlijk welkom. Maar ik denk dat je eerst zelf een beetje moet weten wat het allemaal écht in houd, dat zal wel lukken met die links.

groetjes jodyi

Miek
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 17 Apr 2003 23:13
Locatie: zuidholland

boekje

Berichtdoor Miek » Zo 27 Jun 2004 09:43

ik weet niet of je er iets aan hebt, want het gaat niet specifiek over kanker, maar over rouwverwerking. kanker is zeker niet synoniem met overlijden, maar het is wel doodsoorzaak nr een op dit moment, zeker bij jonge mensen.
ik heb dit boekje van mijn vader gekregen, mijn broer is 9 maanden geleden overleden en ik raakte steeds meer in de knoop. het schetst een duidelijk beeld welke fase je doorgaat. ik kan mijn emoties nu beter een plek geven..

het is wel een oud boekje, bij een medische bibliotheek is het denk ik wel te vinden.
titel: Lessen voor levenden Gesprekken met stervenden
auteur: Elisabeth Kübler-Ross
uitgever: Ambo b.v. Baarn
ISBN: 90 263 0103 0
verscheen onder oorspronkelijke titel: On death and dying
by the Macmillan Company, New York
het is in het nederlands vertaald door: Jaques Houben


misschien hebben jullie hier iets aan
succes met jullie werkstuk, vr. groeten mieke
De dood is als een horizon
en een horizon is niets meer
dan slechts een grens aan ons gezichtsvermogen


Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast