Interviewees gezocht

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
KimVandenbroucke
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 22 Jul 2013 18:31

Interviewees gezocht

Berichtdoor KimVandenbroucke » Ma 22 Jul 2013 18:33

Beste,

Mijn naam is Kim Vandenbroucke. Ik ben een studente journalistiek aan de Arteveldehogeschool in Gent. Momenteel ben ik bezig aan mijn bachelorproef rond de wetsuitbreiding van euthanasie bij minderjarigen.
Ik vind het zelf absoluut niet gemakkelijk om volgende vraag te stellen maar het is een zeer belangrijk onderdeel als ik het grote en juiste verhaal wil brengen van een uiterst belangrijk maatschappelijk thema. Ik heb absoluut niet de bedoeling iemand te kwetsen of beledigen.

Bij euthanasie draait alles rond wilsbekwaamheid. In hoeverre is een kind/jongere bekwaam om zelf te beslissen over leven en dood. Voorstanders van de wetsuitbreiding beweren dat zwaar zieke kinderen een grotere maturiteit bezitten. Tegenstanders beweren dat kinderen nooit mogen beslissen over leven en dood omdat ze gewoonweg niet bekwaam zijn zulke belangrijke beslissingen te nemen.

Voor mijn bachelorproef ben ik nog op zoek naar een getuigenis van ouders van een zwaar ziek kind en/of een minderjarige die langdurig ziek is. Hoe kijken zij aan tegen die wetsuitbreiding? Bezitten zieke kinderen inderdaad een grote maturiteit? Krijgen zij genoeg info van de overheid/ziekenhuizen/artsen? Worden ze genoeg bijgestaan?...

Ik begrijp uiteraard hoe gevoelig het thema is en beloof dan ook met de nodige discretie om te gaan met contacten en getuigenissen.


In de hoop op uw medewerking,
Kim Vandenbroucke
Professionele bachelor journalistiek
Arteveldehogeschool Gent
0487 010 455
kimvandenbroucke@icloud.com

Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten