informatiebehoeften van patiënten met alvleesklierkanker

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
IPAK
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 17 Apr 2013 13:06

informatiebehoeften van patiënten met alvleesklierkanker

Berichtdoor IPAK » Wo 17 Apr 2013 18:06

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben Lisa Schoone, masterstudente economische psychologie (universiteit van Tilburg). Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek over informatiebehoeften van patiënten met alvleesklierkanker kort na diagnose. Dit onderzoek wordt uitgevoerd op initiatief van de Lisa Waller Hayes Foundation en is een samenwerkingsverband tussen de universiteit van Tilburg en het Leids Universitair Medisch Centrum.

De (vermoedelijke) diagnose alvleesklierkanker brengt mogelijk veel vragen met zich mee. Wij willen graag onderzoeken op welke vragen patiënten, die onlangs de diagnose alvleesklierkanker hebben gekregen, graag een antwoord willen. Onderzoek onder patiënten met kanker laat veelal zien dat sommige patiënten meer informatie zouden willen, terwijl andere patiënten zich overweldigd voelen door de hoeveelheid informatie die zij krijgen. Om de informatie die u als patiënt krijgt beter af te stemmen op de informatie die u daadwerkelijk wilt, zijn we geïnteresseerd in welke vragen voor u belangrijk waren in de eerste weken na de (vermoedelijke) diagnose.

Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar 80 patiënten die 1 tot 4 maanden geleden de (vermoedelijke) diagnose alvleesklierkanker hebben gekregen. Het onderzoek bestaat uit het beantwoorden van een vragenlijst. Dit duurt ongeveer 20 minuten.

Mocht u vragen hebben over dit onderzoek, neem dan gerust contact op met Lisa Schoone, via e-mail l.j.m.schoone@uvt.nl of tel. 06 – 202 67976.
U kunt ook contact opnemen met een onafhankelijk arts, Dr. J.R. Kroep (afdeling Klinische Oncologie, LUMC) op telefoonnummer 071-526 5095.

Wilt u meewerken aan dit onderzoek, dan kunt u op http://www.ipak-studie.nl de vragenlijst starten.
Mocht u de vragenlijst liever op papier invullen, neemt u dan contact op met Lisa Schoone.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking!

Met vriendelijke groeten,
Lisa Schoone

Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten