Kunt u mij helpen?

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
yvonne92
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 07 Sep 2010 20:46

Kunt u mij helpen?

Berichtdoor yvonne92 » Di 07 Sep 2010 20:52

Beste ouders,

Ik ben Yvonne van Uffelen en ik ben 18 jaar. Op dit moment doe ik de opleiding activiteiten begeleiding en woonbegeleiding (ABWB).
Nu moet ik een scriptie schrijven en ik mocht zelf een onderwerp kiezen. Als tip gaven ze iets te kiezen waar je hart ligt.
Ik moest gelijk denken aan kinderen met kanker, omdat dat me heel erg raakt.
Soms zie je op tv beelden van kinderen met kanker en die twee zaken zouden niet samen moeten gaan.
Ik zou graag meer willen betekenen voor deze kinderen en daarom schrijf ik mijn scriptie hierover.
Natuurlijk is het heel erg belangrijk dat er medicijnen tegen kanker komt, maar ik vind dat het ook heel erg belangrijk is dat er aandacht komt voor de kinderen die al lijden aan kanker. Daarom gaat het bij mijn opdracht vooral over de positieve momenten en aandacht die kinderen met kanker meemaken tijdens hun ziekte en behandeling. Zodat hun ziekte even op de achtergrond verdwijnt.

Nu heb ik al verschillende instanties gemaild zoals Kika, KWF, Stichting Doe een wens, Cliniclowns en Sophia Kinderziekenhuis. Kika zei dat ze alleen fondsen werven en “Cliniclowns” zei dat ze teveel van zulke vragen krijgen. Van de rest nog geen antwoord.
Daar ben ik dus niet verder mee gekomen.

Daarom hoop ik heel erg dat jullie mij kunnen helpen. Juist omdat het voor jullie erg persoonlijk is en het van dichtbij mee maken.
Om het niet te persoonlijk te maken, want ik begrijp dat dit erg gevoelig ligt heb ik eigenlijk één vraag:
- Wat wordt er vanuit het ziekenhuis gedaan om de kinderen positieve momenten en aandacht te geven tijdens hun ziekte en behandeling.
Het gaat dan niet persé over de hele grote dingen, maar ook over simpelweg een knuffelbeertje die ze krijgen, waardoor ze even een glimlach op hun gezicht hebben..

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Yvonne van Uffelen

yvon-92@hotmail.com

Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten