Onderzoek medische behandeling in het buitenland

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
Sanver
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 15 Apr 2014 15:44

Onderzoek medische behandeling in het buitenland

Berichtdoor Sanver » Di 15 Apr 2014 15:48

Door de nieuwe Europese wetgeving kiezen steeds meer patiënten ervoor om zich in het buitenland te laten behandelen. Medisch toerisme is een groeiend concept waar nog niet veel onderzoek naar is gedaan. Naast de voordelen die medisch toerisme met zich mee brengt, is het belangrijk om ook te kijken of er negatieve gevolgen zijn voor de medisch reiziger.

Ik ben Sanne Verra, derdejaars student European Public Health aan de Universiteit van Maastricht. Ik werk op het moment mee aan het Global Health Access Policy project aan de University of Cambridge. Door middel van een vragenlijst wil ik mogelijke problemen in het proces van medisch reizen identificeren. Met behulp van deze informatie zal ik een beleid opstellen dat de eventuele risico’s van medisch toerisme verkleint. Hierdoor zullen medisch reizigers beter beschermd zijn tegen eventuele negatieve gevolgen.

Bent u in het buitenland behandeld? Of bent u de verzorger van iemand die in het buitenland is behandeld? Dan kunt u aan dit onderzoek mee werken door via de link de vragenlijst in te vullen.
http://cambridge.qualtrics.com//SE/?SID=SV_eeP63QisTjljFyZ

De vragenlijst gaat over de algemene ervaring van het medisch reizen en is gemakkelijk via internet in te vullen. Het beantwoorden van de vragenlijst neemt ongeveer vijftien minuten in beslag. De vragenlijst is niet belastend en alle antwoorden en uitkomsten zullen anoniem blijven.

Bent u zelf geen medisch reiziger, maar kent u wel anderen die voor medische zorg naar het buitenland zijn gereisd? Stuur dan graag deze link door!

Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten