FAP

Erfelijkheid en kanker, wat betekent dat voor jouw familie?
cinderella
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 07 Feb 2004 17:42

FAP

Berichtdoor cinderella » Wo 09 Mar 2005 15:45

hoi ik ben cindy en ben 27 jaar en heb gister te horen gekregen na een jaar erfelijkheidsonderzoeken dat ik genetisch bepaald ben met FAP.
Ik heb al darmkanker gehad deze is nu gelukkig weg.
Nu hoop ik hier misschien meer mensen te zien die hier mee te maken hebben en wat hun reactie is.
Alvast bedankt cindy

kwadaloepoe
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 04 Jan 2005 13:13

Berichtdoor kwadaloepoe » Do 10 Mar 2005 17:19

Hoi Cindy, ik heb de ziekte van Polyposis coli ....FAP..Deze ziekte zit in onze familie aan mijn vaders kant ...iedereen heeft het. Toen ik 11 was is besloten om mijn dikke darm eruit te halen na veel pijnlijke behandelingen. Ik heb toen een stoma gekregen voor een half jaar.
Nu na 17 jaar, ikzelf ben 30, zijn er poliepen op mijn dunne darm gevonden ik heb erg veel last van buikpijn en vermoeidheid,de behandelmolen is weer begonnen. Als je het leuk vind om te kletsen met mij kan je me mailen, voormicha@hotmail.com Groetjes Micha.
Hallo ik heb een nieuwe groep opgericht voor mensen met hiv en kanker, ik zie vaak dat mensen niet echt blij zijn met waar ze zichzelf hebben aangemeld.
Ik zou graag mensen willen uitnodigen om op deze group te komen, zelf heb ik ook kanker.
partnermethivkanker-@groups.msn.com

cinderella
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 07 Feb 2004 17:42

fap

Berichtdoor cinderella » Do 10 Mar 2005 17:55

dank je micha voor je berichtje .
Ik zal je mail adres zeker bewaren .
Ik wens je veel sterkte weer bij de behandelingen.
Ik moet nu om de 2 jaar een darm onderzoek en over 3 jaar om de 3jaar een maagonderzoek en in de tussen tijd kom ik ook nog steeds bij mijn internist op controle voor mijn kanker dus hij houd het dan ook in de gaten.
Ik hoop het hier mee onder controle te houden.
En een stoma heb ik ook die hou ik ook voor de rest van mijn leven.
Alleen bij mij is de ziekte bij mij begonnen mijn ouders hebben het niet.
in iedergeval succes met de behandelingen
cindy

Evelien81
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 01 Dec 2012 17:39

Re: FAP

Berichtdoor Evelien81 » Za 01 Dec 2012 18:40

Ook ik heb FAP.
In 2010 is mijn dikkedarm en endeldarm verwijderd, heb toen een tijdelijk stoma gehad en heb nu een pouch.
Alles ging weer goed met me tot afgelopen april toen voelde ik een harde bult op mijn buik, dit bleek een desmoid tumor
te zijn. Toen een mri scan gehad en ik bleek nog een desmoid tumor te hebben.
Ben erg benieuwd of 1 van jullie hier ook met desmoid tumoren te maken heeft.


Terug naar “Erfelijkheid en kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten