Slecht nieuws en goed nieuws: mijn moeder is dood

Euthanasie, soms een uitkomst.
Edwin B

Slecht nieuws en goed nieuws: mijn moeder is dood

Berichtdoor Edwin B » Za 18 Jan 2003 17:30

In de dagen na de dood van mijn moeder overheerst bij mij een gevoel van blijdschap. Het verdriet is diep en in de voorbije weken zo intens geweest dat er nu een gevoel van verlossing is. Ze hoeft de wetenschap van het lijden niet meer te dragen. Het was haar eigen beslissing en daarmee nam ze voor zichzelf een grote spanning weg. Angst voor de dood had ze niet. Ze wilde geen onrust meer. Ze hoeft niet meer te 'weten', ze hoeft niet meer te lijden. Ik ben trots dat mijn moeder dit heeft gedaan. Dankbaar met alle mensen om ons heen, met artsen die als geen ander wisten wat haar te wachten stond en die haar zo mooi en goed hebben begeleid tot het laatst. Ik heb hen in mijn hart gesloten en ik ben dankbaar dat er mensen zijn die overtuigd zijn van het recht op euthanasie.
Het is jammer dat het zo moest lopen, maar nu het zover is gekomen ben ik blij dat het op deze manier is gegaan.
Mam, ik ben trots op je.

Edwin

Missyou
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 15 Jan 2012 16:33

Re: Slecht nieuws en goed nieuws: mijn moeder is dood

Berichtdoor Missyou » Zo 15 Jan 2012 16:49

Wat jij hierboven zegt, hadden mijn woorden kunnen zijn.
Ik ben ook zo trots dat mijn moeder gekozen heeft voor euthanasie, het was genoeg geweest, ze had lang genoeg gestreden en nu heeft ze rust. Ik vind het heel mooi wat je schrijft, het is precies wat ik voel, maar veel mensen waar ik het tegen vertel lijken niet te begrijpen dat iemand opgeeft. Voor mij heeft mijn moeder niet opgegeven, ze heeft gestreden tot het eind, het was goed.


Terug naar “Euthanasie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten