langdurige heesheid

Over hoofd-halskankersoorten.
anietjuh
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 12 Mei 2013 20:26

langdurige heesheid

Berichtdoor anietjuh » Zo 12 Mei 2013 21:04

zal mij eerst even voorstellen
mijn naam is anita ,33 jaar
loop vanaf september 2012 al met hessheid,is even over gegaan en in november overgegaan in langdurige heesheid,na 8 antibioticakuren doorverwezen na de kno arts deze heeft met een cameraatje gekeken via de neus,naar keel en stembanden,ze hebben iets gevonden wat er niet hoort,huisartsen gaven steeds mideltjes voor schimmelinfecties,maar de kno arts deed ook diagnose voor schimmelinfectie,maar doordat ik al zoveel kuren had gehad schreef hij nog 1 middel voor maar dat ging na de 1e gift van dat spoelmiddel finaal mis een ernstige allergische reaktie hierop en mocht helemaal geen medicatie meer hebben ,nu ook onderzoek gehad door vervangende kno arts,zag vlekken en verdikkingen op de stembanden,waar naar uitvoerig onderzoek moest doen,omdat hij geen garantie kon geven dat het geen kanker was.
heb vreselijke pijn en klachten nu,verdikte klieren in hals veel pijn erg hoesten last van kaak en bijholten,ben nu doorverwezen naar UMCG,die moet biopsies verrichten ,maar maak wel zorgen nu ,ben hartpatient en diabeet en in 2011 een hartinfarct gehad en stend gezet
21 mei as heb ik een afspraak met kno arts/oncoloog deze arts is gevraagt mee te kijken en mee te behandelen door eigen kno arts.
Heeft iemand tips of adviezen voor mij,kan bijna door de pijn momenteel niets tot bijna niets eten door vreselijke pijnen .
en de hele hals en keel is opgezwollen en voel duidellijk verdikkingen in de lymfeklieren,
door mijn suikerziekte en hartfalen ,ben ik uit mezelf begonnen met afvallen,was vanaf vorig jaar maart 22 kilo afgevallen maar de laatste 5 weken ongeveer ben ik 8 kilo afgevallen ,ben helaas nog niet gestopt met roken,lukte me niet en af te vallen en te stoppen met roken tegelijk ,maar dat vond de cardioloog wel aan 1 kant logisch ,goedkeuring nee,maar wel begrip,wil oh wie kan mij iets meer rustgeven?
jullie zijn natuurlijk geen dokters ,maar zoek beetje houvast
groetjes anita borgman

Hans1961
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 13 Mei 2013 19:59

Re: langdurige heesheid

Berichtdoor Hans1961 » Ma 13 Mei 2013 20:10

Hoi anietjuh

Ik vroeg me af,op 21 mei,kijkt de KNO arts dan wederom met een cameraatje naar je stembanden?
En krijg je meerdere onderzoeken,bijvoorbeeld een ct scan,kijkoperatie.

Langdurige heesheid is natuurlijk nooit goed,bij mij is ook met een cameraatje gekeken
omdat ik langdurig hees was,maar ik had helaas geen goed nieuws(was op 31 januari 2012)
Dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is he!

Maar ik vroeg me gewoon af wat er precies gebeurt op 21 mei.

Hans1961
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 13 Mei 2013 19:59

Re: langdurige heesheid

Berichtdoor Hans1961 » Ma 20 Mei 2013 21:15

succes morgen!

anietjuh
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 12 Mei 2013 20:26

Re: langdurige heesheid

Berichtdoor anietjuh » Do 30 Mei 2013 18:04

hallo Hans
ben inmiddels in het UMCG geweest bij dr Wedman,de vlekjes die in leveste ziekenhuis zijn gemaakt op 17 mei jl,waren op 21 mei knobbeltjes geworden,en wordt dinsdag 4 juni geopereerd ,niet eerst meer hapjes,de celdeling ofzo ging te snel,en inmiddels kan ik niet meer slikken bijna ,strottehoofd zitten ook plekjes op ,verder geen idee,knoarts/oncoloog is bezorgd en gaat meteen over op operatie,inmiddels een flinke knobbel te voelen aan de linkerkant te hoogte van kaaklijn 9halsklier vermoedt ik.
maandag wordt ik opgenomen kno umcg groningen en dinsdag 4juni geopereerd ben erg angstig weet het ven niet meer.
groetjes anita borgman

Hans1961
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 13 Mei 2013 19:59

Re: langdurige heesheid

Berichtdoor Hans1961 » Za 01 Jun 2013 19:03

Afbeelding


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten