Overspannen nekspier

Over hoofd-halskankersoorten.
BertZ
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 02 Aug 2012 19:59

Overspannen nekspier

Berichtdoor BertZ » Do 02 Aug 2012 20:22

Bij mij zijn half februari jl klieren linker hals (halsklierdissectie) en mijn linker halsspier verwijderd als gevolg van uitzaaiingen tongtumor. Van het weghalen van de halsspier heb ik behoorlijk last. De nekspier die al het werk moet overnemen is continu overbelast. Nekspier moet behoorlijk opgerekt worden om andere spier zijn taken te kunnen overnemen. Dit geeft een irritant trekkend spanningsspierpijn gevoel. Mijn linkerschouder voelt ook pijnlijk aan. Chirurg geeft aan dat ik het een jaar de tijd moet geven om te herstellen. Dit vind ik een nogal makkelijk antwoord want ik zit wel met de pijn. Ik heb al maanden fysiotherapie maar raak continu in een vicieuze cirkel omdat nekspier niet meer ontspant. Hij staat altijd strak gespannen met alle elendige gevoelens vandien. Ik krijg nu adviezen om medicatie te gaan slikken om spier te laten ontspannen om daarna spier vol op te gaan rekken of acupunctuur. Ik weet het zelf even niet meer. Is er iemand met hetzelfde probleem?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Bert

Richard3843
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Za 20 Apr 2013 21:46

Re: Overspannen nekspier

Berichtdoor Richard3843 » Za 20 Apr 2013 22:10

Hoi

Ik heb precies hetzelfde en inderdaad fysio helpt tijdelijk en daarna val je weer terug naar gespannen en pijnlijke spieren
zeker bij het slapen weet je af en toe niet hoe je je hoofd moet neerleggen

Enige wat ik doe thuis als ik er echt last van heb is een hete douche nemen en 2x 400mg ibobrufen innemen en dat helpt prima
en moeders af en toe mijn nek laten kneden/masseren

BertZ
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 02 Aug 2012 19:59

Re: Overspannen nekspier

Berichtdoor BertZ » Ma 06 Mei 2013 16:46

Hoi, bedankt voor je reactie!
Ik blijf structureel pijn houden in mijn schouder en nek. Pillen en massage helpt mij niet op de lange termijn. Sterker nog, het helpt maar een paar uur.Ik kan ook niet lang werken. Zit achter de pc en houdt het maar even vol. In november ben ik 2 jaar uit de roulatie en kom ik in de WIA met alle financiële gevolgen van dien.Dit kan toch niet de rest van mijn leven bepalen?Van de doktoren, chirurgen en therapeuten word ik ook niets wijzer.Ze weten het gewoon niet.....
Heb jij niet continu last?
Groeten, Bert

Ansieh
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Vr 28 Sep 2012 08:12

Re: Overspannen nekspier

Berichtdoor Ansieh » Ma 06 Mei 2013 18:32

Hoi Bert,

Ik had eerst even je verhaal moeten lezen sorry. Hoop toch dat je iets aan mijn reactie hebt.

Groet Ans

Richard3843
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Za 20 Apr 2013 21:46

Re: Overspannen nekspier

Berichtdoor Richard3843 » Ma 01 Jul 2013 21:23

Bert

Ik heb gelukkig niet continu last maar wel elke dag
maar het is te verdragen voor mij
Mijn schouder geeft een soort verdoofd gevoel dus geen pijn en dat komt doordat ze bij het verwijderen van je grote nekspier altijd zenuwen raken, dit is me van te voren ook verteld

en inderdaad nemen de kleine nekspieren de functie over van de grote spier, kwestie van elke dag los laten kneden door je partner of iemand anders en dat hoeft niet zachtzinnig, als je namelijk dit niet doet wordt de pijn alleen maar erger

Het los houden van je spier door kneden en masseren (men voelt vanzelf de knopen zitten) voorkomt veel pijn en ellendig gevoel


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten