strottenhoofdkanker

Over hoofd-halskankersoorten.
petra1
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 06 Mar 2012 19:21

strottenhoofdkanker

Berichtdoor petra1 » Di 06 Mar 2012 20:03

hoi ik ben een vrouw van 50 vorig jaar is bij mij een tumor op het strottenklepje geconstanteert zonder verdere uitzaaingen
ik heb daarvoor 35 bestralingen gehad waarna smaak weg eetlust helemaal weg kreeg sonde voeding 12 mei was ik klaar met bestralingen daarna werd me stem steeds slechter en in juni had ik bijna helemaal geen volume meer in me stem nu bijna een jaar later heb ik nog steeds geen stem maar ook nog steeds een brandende keel en oorpijn ik heb weer een nieuwe kijk operatie gehad daar zaten gelukkig geen kankercellen meer in , heeft iemand hier ervaring mee of weet raad om me stem terug te krijgen praten is zo vermoeiend groetjes petra

kobie
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Ma 21 Dec 2009 18:50

Re: strottenhoofdkanker

Berichtdoor kobie » Vr 09 Mar 2012 19:49

Hoi Petra

Ik ben 3jaar terug aan tongkanker geopereerd, ook bestraling gehad d.m.v brachytherapie, heb jij dat ook gehad.
Heb nog steeds oorpijn, is verder niets aan te zien, raar he!!
Ben nu in Almere bij een pijncentrum bezig ze proberen daar de zeuwen te bokkeren, hopelijk lukt dat!!

Grotjes en Sterkte kobie

define
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 06 Apr 2012 16:57

Re: strottenhoofdkanker

Berichtdoor define » Vr 06 Apr 2012 17:08

Hallo Petra,
Op 31 december 2010 heb ik mijn laatste bestralingen gekregen n.a.v dezelfde soort kanker als jij. Ik ben ong. 2 maanden nadien begonnen met oedeemtherapie (zacht masseren van de hals door een therapeut) ook volgde ik logopedi en dat heeft bij mij veel geholpen. Mijn stem is weer net als voorheen alleen als ik teveel praat dan krijg ik er last van. De trekkende pijn naar je oor toe heeft waarschijnlijk te maken met de droogte van je keelholte - daardoor trekt als het ware het litteken wat je opgelopen hebt toen de tumor door bestraling weg gegaan is.
Ik hoop dat je iets aan de tips hebt en dat je als je de therapie gaat volgen er baat bij zult hebben.

de brandende keel die jij omschrijft herken ik ietwat, maar bij mij kwam het door een schimmelinfectie die ontstaan was. Ik eet elke dag yogurt om zo de zuurbalans goed te houden in mijn keel. Ben je getest op een schimmelinfectie in je keel? Doordat slijmvliezen vernietigd zijn ben je daar gevoelig voor.

anietjuh
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 12 Mei 2013 20:26

Re: strottenhoofdkanker

Berichtdoor anietjuh » Zo 12 Mei 2013 21:14

hallo ik ben anita ,heb ook heel veel antibiotica,s gehad zowel in pil ,spoel,of drankvorm gehad,maar nu inmidddels bobbels en vlekken op stembanden,wordt nu doorverwezen naar UMCG om biopten te nemen ,maak me dus wel enige zorgen,kunnen jullie me tips geven ,deze klachten gaan gepaard met langdurige heesheid,opgeztten keelklieren en momenteel zo last van de keel dat ik niet eten kan.
me telkens verslik,en veel moet hoesten.
21 mei aanstaande heb ik afspraak met kno/oncoloog UMCG
het aantal kuren die ik heb gehad vanaf december 2012 tot aan vorige week zijn in totaal 8
groetjes anita


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten