desmoid tumor

Over zeldzame kankersoorten.
biancavanhonk
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 04 Sep 2007 21:22
Locatie: helmond

desmoid tumor

Berichtdoor biancavanhonk » Wo 05 Sep 2007 11:01

Hoi, ik ben bianca en had tot mijn schrik vorig jaar september een bult in mijn buik ondekt. Toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan waar vervolgens op een echo werd gezien dat er wel iets vreemds zat wat er niet hoorde. Uitendelijk is alles in een hoog tempo gegaan binnen drie weken ben ik geopereerd en binnen drie maanden zou ik moeten beginnen met de eerste bestraling. Ik was al afgetekent voor de bestraling toen ze besloten om niet te ggan bestralen want allebei mijn eierstokken lagen in het gebied dus achteraf is alles niet doorgegaan. Ik blijf wel onder toezicht d.m.v scan. Nu is het bijna een jaar geleden en krijg ik er steeds meer moeite mee en ben soms best wel bang. Ze hebben er bijna 2,5 maand over gedaan om erachter te komen wat het was.
En eigenlijk heb ik nu zoveel verhalen gehoord dat ik nu soms nog twijfel wat het precies inhoud. Is het kanker en waar komt het vandaan.Zijn er nog meer mensen die dit zo hebben meegemaakt en hebben die er naar een jaar ook zoveel moeite mee?
Ik heb het er soms geestelijk best wel moeite mee. Bij mij is dit alles gebeurt na 2 zwangerschappen. En ik ben 25 jaar. Ik hoop dat er iemand is die er met mij over wil praten.
groetjes van bianca uit brabant.

Saskialk
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 15 Mei 2007 23:50

Berichtdoor Saskialk » Ma 24 Sep 2007 23:33

Hier staat meer over fibromatose.

Bianca ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit, het is ook niet niks maar het blijkt heel moeilijk te zijn om er achter te komen wat het precies is.
Bij mij heeft het al met al vier maanden geduurd voordat ze wisten wat het was. Ik heb alle mogelijke scans en een puncties gehad en uiteindelijk een biopsie gaf de doorslag.

Of straling helpt kan ik je niet vertellen, daar was bij mijn nooit sprake van. Het gedeelte was weggehaald is was tot 1 cm rondom schoon.
Het is nu 6 jaar geleden en ik heb weinig beperkingen, wel wat nek en rugklachten.

Het is geen kanker, het is hartnekkigwoekerend littekenweefsel. Dat is mij vertelt.

Je mag je altijd mailen als je verder nog vragen hebt, zie button hieronder.
Groetjes van Saskia


Terug naar “Zeldzame kankersoorten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten