leukemie & zwangerschap

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
wineke

leukemie & zwangerschap

Berichtdoor wineke » Ma 14 Jun 2004 20:52

In februari 2001 heb ik leukemie, aml3, gekregen. Na een half jaar chemokuren heb ik de ziekte overwonnen!! Daarna heb ik nog 2 jaar medicijnen gebruikt waarmee ik in september 2003 ben gestopt.
Nu is mijn vraag of er lotgenoten zijn die ook aml hebben gehad en daarna zwanger zijn geraakt.
Ik heb die wens namelijk ook maar ik heb nog een heleboel vragen, dus misschien is er iemand die mij kan helpen.
Alvast bedankt!! Wineke

Gitte

zwangerschap & aml

Berichtdoor Gitte » Ma 12 Jul 2004 13:14

Hoi Wineke,

Afgelopen februari heb ik te horen gekregen dat ik aml heb. Ik heb nu 2 chemo-kuren achter de rug, en ga waarschijnlijk volgende week weer het ziekenhuis in om een autologe stamceltransplantatie te ondergaan. Omdat er na de 2 chemo-kuren nog stamcellen van mij moesten worden geoogst, heeft de oncoloog mij doorgestuurd naar een gynaecoloog. Helaas was er niet genoeg tijd om nog eitjes bij mij weg te halen, aangezien de gynaecoloog dat pas wilde doen een half jaar na de laatste chemo-toediening (nu 3 maanden geleden) i.v.m. geboorte-afwijkingen. Doordat ik straks bestraald zal gaan worden en een hele zware chemo-kuur krijg, zal ik onvruchtbaar worden (als ik het niet al ben). Bij mij betekend dat ik vervroegd in de overgang kom, en dus geen eitje meer produceer. De gynaecoloog heeft mij al wel verteld, dat als ik later nog kinderen wil dit dan via eiceldonatie zal moeten gaan.
Het lijkt me 'leuk' om met je in contact te komen, aangezien dit onderwerp mij zeer bezighoudt. Hoop dat je wat aan deze info hebt, en wat van je hoor!

Groetjes,
Gitte

Gitte

Berichtdoor Gitte » Ma 12 Jul 2004 20:07

Ben helemaal vergeten mijn mailadres achter te laten:
b.giphart@chello.nl

Gebruikersavatar
Tineke1974
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 28 Jul 2004 14:53
Contact:

Berichtdoor Tineke1974 » Wo 28 Jul 2004 15:08

Hallo Wineke en Gitte,

Dit is een onderwerp wat mij ook erg bezig houdt en ik zou graag met jullie in contact komen.

In april jl. is er bij mij AML geconstateerd, ik lig op dit moment in het ziekenhuis en ben bezig met m'n 3e (en hopelijk laatste) chemokuur. Volgens mijn behandelend arts is het voor 99% zeker dat ik geen kinderen meer kan krijgen. Mijn eierstokken zullen door de chemo worden aangetast en ook zal ik waarschijnlijk vervroegd in de overgang komen.

Wij willen dolgraag kinderen, voordat ik ziek werd waren we ook druk bezig om onze kinderwens te vervullen. Helaas ging dat niet van een leien dakje, ik heb 2 miskramen achter de rug, op het moment dat AML bij mij werd geconstateerd was ik net weer zwanger. Helaas moest deze zwangerschap vroegtijdig worden afgebroken. De baby zou de chemokuren niet overleven en als ik tijdens de kuur een miskraam zou krijgen zou dit voor mijzelf levensgevaarlijk kunnen zijn.

Ik hoop dat ik wat van jullie hoor!

Groetjes Tineke
Pluk de dag!


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten