larssyndroom na endeldarmkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
bob10
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 24 Aug 2016 17:18

larssyndroom na endeldarmkanker

Berichtdoor bob10 » Ma 29 Aug 2016 21:26

Hallo,
Ik schrijf in de hoop dat iemand mij kan helpen door het delen van zijn of haar ervaring.
Ik ben geopereerd in september 2015 aan mijn endeldarm. Daar was een tumor aanwezig. Er is bestraald (5x) en een lage anterior resectie uitgevoerd en de endeldarm is bijna compleet verwijderd. De darm is daarna aangesloten op de rest gedeelte endeldarm. In februari 2016 was mijn ontlastingsdikte bijna normaal maar met de complicatie dat ik zeer frequent naar het toilet moest (12- 15 keer per 24 uur). Men noemt dat LARS syndroom. Intussen ben ik in april overgegaan naar het spoelen van de darmen via de anus. De ontlasting wordt nu 1 keer per dag verwijderd door het spoelen maar de aandrang om naar het toilet te gaan blijft de hele dag aanwezig.
Hier ondervind ik veel hinder van. Kan daardoor niet lang lopen, fietsen en kan maar korte tijd rechtop zitten. Hang meestal onderuit op mijn rug of zij. Mijn vraag is of er lotgenoten zijn, of iemand dit probleem herkent en of dat men nog verbetering ervaart na een nog langere periode.
Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat de operatie plaats vond en ik denk erover na om te vragen voor het plaatsen van een stoma. Als iemand een andere oplossing heeft ben ik daar zeer nieuwsgierig naar. Via het ziekenhuis kom ik niet in contact met lotgenoten met soortgelijk ervaring. Wel op internet gezocht en het probleem is daar wel beschreven maar een toepasbare oplossing heb ik niet kunnen vinden. Graag jullie reactie,

Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten