HSIL CIN2-3

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
9234danielle
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 10 Nov 2013 17:09

HSIL CIN2-3

Berichtdoor 9234danielle » Zo 10 Nov 2013 17:16

Hallo,

Ik ben moeder van 3 dochters en 34 jaar oud. Ik woon in Belgie.
Hier werken ze niet met pap, maar ik heb een anormaal uitstrijkje gehad. ER staat aangegeven HSIL CIN2-3. Het uitstrijkje is gelilmiteerd door een ontsteking. Heb Gardnerella.
Daarbij had ik een spiraaltje maar die is net voor het uitstrijkje eruit gehaald, begon er last van te krijgen.

Ik moet donsdag bellen voor een afspraak voor een colposcopie en biopsie. Ben wel bang nu. Kan iemand me vertellen wat dit precies betekend.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: HSIL CIN2-3

Berichtdoor liddy » Zo 10 Nov 2013 19:03

Heel begrijpelijk dat je bang bent.
HSIL - High-grade squameuze intra-epitheliale laesie
Deze diagnose zegt dat er cellen gevonden zijn die zeer verschillen van normale cellen.
Deze precancereuze (= voorstadium van kanker) letsels omvatten cellen op het oppervlak van de baarmoederhals.
Zij kunnen ook worden genoemd matige of ernstige dysplasie of CIN 2 of 3. De behandeling van HSIL is de abnormale weefsel te verwijderen.
Met behulp van een colposcopie kan beter gekeken worden waar de afwijkende cellen zitten. Vaak wordt er een biopt genomen om de cellen nog beter te kunnen onderzoeken.
Indien nodig kan er uitzorg een lisexcisie volgen waarbij de afwijkende cellen worden verwijderd.
Al met al zijn dit behandelingen uit vootzorg, omdat men weet dat er een kansje is dat op latere leeftijd deze foute cellen zich om kunnen vormen naar kankercellen.
E r is dus op dit moment géén sprake van kanker.
Hopelijk geeft je dit enige geruststelling.

9234danielle
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 10 Nov 2013 17:09

Re: HSIL CIN2-3

Berichtdoor 9234danielle » Wo 13 Nov 2013 15:43

Ja dank je, ik heb woensdag een afspraak in Leuven voor een colposcopie en biopt. Ik hoop snel antwoord te krijgen daarop.


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten