Contact met lotgenoten

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
jaap1954
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 07 Jun 2012 12:20

Contact met lotgenoten

Berichtdoor jaap1954 » Do 07 Jun 2012 14:01

Hallo, ik ben Jaap, 57 jaar, en heb in februari van dit jaar te horen gekregen dat ik niercelkanker met uitzaaiingen tot in de lever heb. Genezing is redelijkerwijs niet meer mogelijk. De behandeling beperkt zich tot palliatieve middelen. Over de levensverwachting valt weinig te zeggen; misschien enkele maanden, misschien zelfs enkele jaren. Ik sta er dus niet zo goed voor, maar vreemd genoeg ben ik tot nu toe redelijk fit en heb ik ook niet veel last van symptomen en bijwerkingen. Ik kan nog fietsen en lange einden wandelen en tot nu toe lukt het me redelijk goed de moed erin te houden. Mijn vrouw en ik proberen er het beste van te maken.
Ik ben niet depressief of gestrest en heb nog belangstelling voor wat er op de wereld gebeurt. Niettemin voel ik me als ongeneeslijk zieke enigszins geïsoleerd van de gezonde wereld. Sinds ik het slechte nieuws heb gekregen, kijk ik anders tegen de dingen aan (niet eens altijd in negatieve zin, maar in elk geval anders) dan toen ik nog gezond was. Daarom zou ik graag in contact willen komen met anderen die geen of heel weinig kans meer maken om van een dodelijke ziekte te genezen. Ik denk bij dat contact niet zozeer aan wederzijdse beschrijvingen van ziekteverschijnselen en medische behandelingen, maar aan bijvoorbeeld e-mails over dagelijkse bezigheden, wederwaardigheden, indrukken, ervaringen, gedachten enz.
Mocht je iets zien in een dergelijk contact, stuur me dan een privébericht.
Vriendelijke groeten,
Jaap

Dombo
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 14 Jul 2012 12:40

Re: Contact met lotgenoten

Berichtdoor Dombo » Za 14 Jul 2012 12:45

Hoi

Ik ben Diana, 50 jaar en mijn ziekte is ook uitzichtloos.Alle behandelingen zijn gestopt en het is wachten op....
Ik zou graag met je over de ervaringen en de alledaagse dingen met je praten.

groetjes Diana


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten