longkanker met uitzaaingen

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
renvin
Lid

longkanker met uitzaaingen

Berichtdoor renvin » Vr 20 Jun 2003 22:41

hallo allemaal ik ben een 30e jarige vrouw met een vader die pas heeft te horen gekregen dat ie longkanker heeft met een paar "puntjes"uitzaaingen op de lever, Hij krijgt vanaf volgende week chemokuur. wie heeft ervaring met longkanker en uitzaaingen

veel liefs revin

geert
Lid

Berichtdoor geert » Wo 30 Jul 2003 21:50

Hi Revin,
Ben maar pas aangemeld op dit forum, dus mijn reactrie komt wel wat laat. Ik zit denk ik in hetzelfde geval als jij. Ben 44 en mij vader (73j) kreeg ook eind juni te horen dat hij longkanker heeft (niet-kleincellig).
Na een weekje bijkomende onderzoeken ook uitzaaiiing in de lever ontdekt. Dit ontnam iedere kans tot operatie van de primaire kanker. Pa heeft ondertussen eerste chemokuurcyclus achter de rug (Gemzar+Cisplatinum). Hij verdraagt de kuur vrij goed, weinig onpasselijk wel vrij moe. Eind augustus weten we of de chemo aanslaat, dit wxil zeggen stabilisering of ten hoogste een kleine inkrimping. Spijtig om te zeggen maar een longkanker met uitzaaiingen in andere organen is stadium IV en dus nog zeer moeilijk geneesbaar. Dit kan hard overkomen, ik heb het er zelf zeer moielijk mee, maar het blijkt de waarheid te zijn (dixit oncoloog). Hoop dat een maand later je vader nog in prima conditie is! Omring hem met zorg, bezoek hem elke dag, hou van hem en zeg hem NU wat je hem altijd wou zeggen!
Als je wil praten ik ben er voor jou!

Terug naar “Lotgenoten oproepen”