Depressie door uitgezaaide longkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Birthe

Berichtdoor Birthe » Do 17 Apr 2003 14:43

Mijn grootvader is in een zware depressie aan het raken doordat zijn longkanker ongeneeslijk is geworden. Af en toe komt hij uit zijn diepe put als er een optimistische lotgenoot in het bed naast hem ligt. Nu zou ik indien mogelijk zo iemand willen vinden of iemand die hetzelfde heeft meegemaakt om hem uit deze depressie te helpen. Als wij hem moed geven is het enige dat hij zegt dat wij niet begrijpen wat hij voelt. Ik zoek dus iemand die met hem zijn verhaal wil delen !!! Hij woont in Schelle bij antwerpen en ligt meestal in het AZ SInt Augustinus ziekenhuis.
Alvast bedankt. Ook andere voorstellen voor oplossingen zijn welkom. Hij zit zo hard in de put dat hij niet meer wil eten en drinken en het op die manier niet lang meer zal rekken. En als hij eet en drinkt geven ze hem toch nog enkele jaren.
Birthe

Mimi

Re: Depressie door uitgezaaide longkanker

Berichtdoor Mimi » Ma 21 Apr 2003 23:42

Birthe, Ik kan je niet helpen, maar vraag mij af hoe het e.e.a. is begonnen? Mijn schoonvader heeft enige maanden geleden vernomen dat hij ongeneeslijk ziek is. Hij at al slecht maar eet nog veel slechter. Hij zegt dat hij wil vechten, maar het lijkt er niet op. Ik vraag mij dus af of hij misschien ook een depressie heeft? Hij heeft nu eudeem in zijn voeten, dikke buik en kan nauwelijks meer uit zijn stoel komen.
Vandaar mijn vraag aan jou.
Alvast bedankt.
Mvg Mimi

Birthe

Berichtdoor Birthe » Do 24 Apr 2003 13:22

Wel,
Mijn grootvader weet sinds 31 december 2002 dat hij ongeneeslijke longkanker heeft die uitgezaaid is tot op zijn botten. De dokters hebben hem verteld dat ze hem misschien door chemo nog voor de helft kunnen weghalen en zo zijn leven nog een beetje rekken. Sinds enkele weken weet hij nu dat het al veel beter is verlopen dan dat men nog had kunnen denken en zijn chemo sessies zijn nog niet voorbij.
Maar bij hem gaat het er vooral om dat het reeds in zijn hoofd zit dat hij ongeneeslijk is en dat krijg je er niet uit ook al zeggen de dokters nu dat het al beter gaat dan dat ze ooit verwacht hadden. Mijn grootvader zegt dat hij niet meer wil leven. Hij wil niet eten, hij wil niets meer en daardoor gaat hij achteruit. Je kan niets goeds meer voor hem doen want volgens hem is dat gewoon verloren tijd.
K hoop dat ik je hiermee heb geholpen

Birthe

Terug naar “Lotgenoten oproepen”