prostaatkanker

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
martynho
Lid

prostaatkanker

Berichtdoor martynho » Vr 11 Apr 2003 16:42

Tijdens een check-up is bij mij (59 jaar) bij een PSA van 9.0 prostaatkanker geconstateerd. Na radicale prostatectomie ging de PSA van 2 x onmeetbaar laag via 0,07 (13 maanden na de operatie) naar 0,13 (half jaar daarna). De conclusie van de urolooog was, dat er toch nog wat cellen zijn achtergebleven en het is een overwegen waard om bij een PSA van 1,0 licht te bestralen. Heeft iemand dezelfde ervaring gehad en hoe is het hem vergaan?

jood

Berichtdoor jood » Di 08 Jul 2003 14:53

ja ik ben er aan doodgegaan!

hija

reactie

Berichtdoor hija » Ma 11 Aug 2003 10:52

jood schreef:ja ik ben er aan doodgegaan!

Ik weet niet wat jouw bedoeling hiermee is, ik vind dit dus een misselijkmakende reactie.

Stiene_8@hotmail.com

reactie prostaatkanker

Berichtdoor Stiene_8@hotmail.com » Ma 11 Aug 2003 20:52

Wat de reactie van "Jood" betreft: laag, heel erg laag. Meer woorden maak ik hier niet aan vuil.
Aan Martynho: bij mijn vader werd een uitgebreid prostaatcarcinoom vastgesteld (3.5 jaar geleden). Door omstandigheden (men vond tevens non-Hodgkin) kon hij niet onmiddellijk geopereerd worden en kreeg hij hormonen. Toen men dan uiteindelijk wou opereren, kon dit niet meer doordat de prostaat vervormd was.
Hij heeft dan een reeks bestralingen gehad in combinatie met de hormonale therapie en het carcinoom is volledig (!) verdwenen. Ook de hormonen zijn sinds 8 maanden gestopt en zijn PSA is nog steeds minder dan 0.001!!!
Wat de bestralingen zelf betreft: deze waren eerder vervelend dan pijnlijk. Hij had wel wat darmlast (irritatie door bestraling).
Maar het resultaat was positief, dus...
Nog veel sterkte!!!
Stiene

Terug naar “Lotgenoten oproepen”