(Borst)kanker tijdens zwangerschhap, en toen?

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Klaasje

(Borst)kanker tijdens zwangerschhap, en toen?

Berichtdoor Klaasje » Zo 16 Feb 2003 23:09

Ik ben 27 jaar en bij mij is 2 weken nadat ik erachterkwam dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, borstkanker geconstateerd. Linkerborst is inmiddels geamputeerd en ben nu bezig met chemo. Zwangerschap houdt gelukkig ondanks alles nog steeds stand.

Ben op zoek naar mensen met vergelijkbare ervaring, hoe is bij hen de zwangerschap verlopen en hoe is het daarna verder gegaan? Omdat dit iets is wat niet veel voorkomt is er absurd weinig info over te vinden. Wie helpt me verder?


Klaasje

Brenda
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 20 Aug 2003 22:48
Locatie: Heerhugowaard

borstkanker en zwanger

Berichtdoor Brenda » Wo 20 Aug 2003 23:35

Ik was 34 weken zwanger toen er borstkanker werd ontdekt met uitzaaingen in de lymfeklieren.Met 36 weken is onze zoon Marijn uit zichzelf geboren of hij het wist! Toen alle onderzoeken en anderhalve week later de eerste chemo. In totaal 6 keer toen een amputatie van mijn rechterborst en als laatste 18 bestralingen. Heel wat als je 27 bent en net moeder. De behandelingen gingen redelijk dat was oogkleppen op en het moest gewoon,maar nu, hoe verder? Het accepteren dat mijn borst weg is vind ik erg moeilijk. Ook de gedachte over een onzekere toekomst dat kan ik nog niet erg een plekje geven. Het is ook nog maar 9 maanden geleden dat ik erachter kwam. Aan de ene kant staat de tijd stil en als ik dan naar Marijn kijk gaat het toch ook weer heel snel. Ik heb pas net internet maar ben er nu al achter dat ik niet de enige ben zo jong in deze situatie. Iedereen heel veel sterkte,kracht en liefde die hebben we heel hard nodig!!Dit is mijn verhaal ik hoop dat je er iets aan hebt sterkte! Brenda.

Ria
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Za 07 Dec 2002 11:06

Berichtdoor Ria » Do 21 Aug 2003 08:44

Volgende week dinsdag (26 augustus) gaat het in het tv-programma "Na de diagnose" over 'zwanger en kanker' (22.37 uur Ned. 1).

Misschien het bekijken waard?

klaasje

gezond geboren

Berichtdoor klaasje » Ma 12 Apr 2004 23:09

hallo allemaal,

ik wil na al die tijd toch laten weten dat mijn zwangerschap wonderwel goed verlopen is en mijn zoon tot nu toe hollands welvaren lijkt te zijn. met mij gaat het tot nu toe ook nog steeds goed.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 13 Apr 2004 08:21

hoi Klaasje,

wat een ontzettend goed nieuws!!! Leuk dat je dat nog even laat weten! Jij hebt dus écht een wondertje op deze wereld gezet! Van harte! En veel geluk!

liefs Jodyi


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten