operatie vanwege hersencyste

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Milene
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 25 Jun 2009 19:43

operatie vanwege hersencyste

Berichtdoor Milene » Do 25 Jun 2009 19:59

Hallo, ik ben Milene en nieuw hier. Ook ik kreeg de diagnose cyste in de kleine hersenen, eerst gezien via de Ct scan en later de MRI.
Ik ging met klachten van nekpijn naar de huisarts, die stuurde me door naar de neuroloog en nu na 3 weken heb ik eindelijk een datum voor de operatie.
Gelukkig goedaardig maar het moest er snel uit volgens de neurochirurg.
Ik ken niet echt het onbegrip hoewel ik wel al een aantal keren bij de huisarts ben geweest met klachten over duizeligheid. Omdat ik ook een tijd bloedarmoede had zagen ze dat ook als de aanleiding.
Nu gaat het dus volgende week donderdag gebeuren, blij natuurlijk dat het eruit gaat maar ook angstig, hoe gaat het er na, ik begin echt heel zenuwachtig te worden.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met diegenen die de operatie achter de rug hebben, hoe gaat het met jullie?


Groetjes, Milene

Poekie
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 02 Mar 2009 21:03

Re: operatie vanwege hersencyste

Berichtdoor Poekie » Di 01 Dec 2009 02:06

Hoi Milene,

Hoe is het nu met je? Is de operatie goed gegaan? Ik hoop voor je dat het meeviel!!
Ik zag dat jouw berichtje op zichzelf staat, er is wel een forum over hersencysten hoor! Gewoon bij de zoekfunctie hersencyste invoeren. Daar is ook iemand die pas geleden is geopereerd, ik heb haar even gewezen op jouw bericht, zij zocht ook lotgenoten.
Ik ben zelf niet geopereerd, maar heb wel een hersencyste en ben op zoek naar een ziekenhuis met ervaring op dit gebied...ik ben onder behandeling in maastricht, daar hebben ze me aangeraden op zoek te gaan naar een arts met meer ervaring met hersencysten...Zou jij me misschien willen vertellen wat voor cyste jij precies had en in welk ziekenhuis je bent behandeld?

Alvast bedankt voor je reactie en heel veel sterkte!!

Groetjes

martin1976
Lid
Berichten: 123
Lid geworden op: Do 08 Okt 2009 07:25
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: operatie vanwege hersencyste

Berichtdoor martin1976 » Vr 04 Dec 2009 19:13

Hallo

Hoe is de operatie en het herstel gegaan?

Grt Martin
www.stinafo.nl Stichting Nationaal Fonds ´het gehandicapte kind´
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen.

Milene
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 25 Jun 2009 19:43

Re: operatie vanwege hersencyste

Berichtdoor Milene » Ma 28 Dec 2009 17:06

Hoi Poekie en Martin,

Het gaat naar omstandigheden goed met me, de klachten die ik had zijn weg en vorige week kreeg ik de uitslag van de laatste MRI, ik hoef pas over een jaar terug te komen. Er zijn nog een paar dingen die nog niet optimaal zijn, ik rij nog geen auto omdat ik nog niet goed kan draaien met m´n nek, heb soms nog last van duizelingen en ben nog snel moe. Maar volgens de arts gaat dit allemaal goed komen. De cyste (pilocytair astrocytoom) zat in de kleine hersenen dus hebben de spieren in m´n nek het nogal zwaar gehad, vandaar de klachten die ik nu nog heb.
Een paar weken na de operatie werd ik zo beroerd dat ik sávonds weer in het ziekenhuis lag. Hoge koorts, m'n eten bleef er niet in en vreselijke hoofdpijn.
Toen hebben ze me zo'n pijn gedaan, een ruggeprik om hersenvocht af te nemen, tot 2x toe misgeprikt, vreselijk die pijn die je dan in je been voelt.
Allerlei onderzoeken en aan 2 kanten aan het infuus met antibiotica en vocht. Na 2 dagen leek ik wel een michellin mannetje, m'n gezicht was helemaal opgezwollen, ben kilo's aangekomen. Na 5 dagen mocht ik naar huis, er was niets in het hersenvocht te vinden en tot de dag van vandaag weet ik nog steeds niet wat het geweest is. De Neuroloog die me geopereerd heeft vond het wel jammer dat ik niet op zijn afdeling lag, daarom kreeg ik een andere neuroloog toegewezen. Wel kwam hij elke dag even kijken.
Oja, het ziekenhuis waar ik lag is in Rotterdam, het EMC (Dijkzigt)
Alles bij elkaar is het me heel erg tegen gevallen, maar dat komt vast omdat ik er wat te makkelijk tegenaan keek. Ik ging er tenslotte niet ziek in, ik werkte en deed eigenlijk alles, nu ben ik nog steeds aan het 'opknappen' en voorlopig nog geen 100%.
Vooral geestelijk heb ik 'klappen' gehad, ik denk veel na en denk over veel dingen anders nu. Ik weet nu ook heel goed dat het ook anders had kunnen aflopen.
De zorg die ik heb gehad van de arts en verpleging was super, ook erna waren ze heel behulpzaam als ik vragen had.
Een hectische periode voor me, maar het gaat de goede kant op.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: operatie vanwege hersencyste

Berichtdoor liddy » Ma 28 Dec 2009 17:44

Hoe herkenbaar.
Zolang er nog van alles moet gebeuren onderga je het en sta je amper stil bij wat er aan de hand is.
Nu komt de tijd van opknappen en het besef wat er allemaal gebeurt is.
Laat de emoties eruit komen.
Sommige mensen komen door deze periode zonder hulp, anderen hebben behoefte aan een gesprekspartner buiten de familiekring.
Wie weet is een cursus Herstel en Balans iets voor je.
Succes.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: operatie vanwege hersencyste

Berichtdoor stoffeltje » Ma 28 Dec 2009 18:54

hoi milene,
wat fijn dat alles naar omstandigheden zo goed verlopen is.
nu nog de nasleep lichamelijk en met je emotie"s.
zal best wat verwarrend zijn om er nu anders tegenaan te kijken.
en pas over 1 jaar terug komen is toch ook positief.
over je gevoelens praten helpt veel,zoek daar hulp bij ,of bij goede vrienden die je vertrouwd.
veel sterkte stoffel... :wink:

martin1976
Lid
Berichten: 123
Lid geworden op: Do 08 Okt 2009 07:25
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: operatie vanwege hersencyste

Berichtdoor martin1976 » Vr 01 Jan 2010 21:02

Fijn dat het naar omstandigheden goed met je gaat.
Ik hoop voor je dat je overige klachten nu ook snel minder worden.

Grt Martin
www.stinafo.nl Stichting Nationaal Fonds ´het gehandicapte kind´
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen.


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten