Problemen met chemo

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
wessel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 14 Nov 2006 09:57

Problemen met chemo

Berichtdoor wessel » Di 03 Mar 2009 08:56

Hoi hoi,

Ook mijn vrouw kreeg chemo, naar de eerste kuur was het al na 2 dagen raak ze kreeg uitvalsverschijnselen volgens de artsen kon het geen bloeding zijn en geen uitzaaiigen in de hersenen (mijn vrouw kreeg in juni 2006 de diagnose borstkanker) eindelijk na 5 dagen maakte ze een mri en toen werd duidelijk dat er uitzaaiingen in de hersenen zat, dus chemo even stop en nu hoofd bestralen, en het ging allemaal goed mijn vrouw was wel ziek van de bestralingen, maar verder knapte ze prima op, 14 dagen na de bestralingen werd de chemo weer hervat en na 2 dagen weer uitvalsverschijnselen, huisartsenpost gebeld volgens hun was het de bijwerking van de chemo, helaas namen we dat voor lief, achteraf stom natuurlijk weekend door gemodderd en 's maandagsmorgens klapte ze neer bleek dat ze een dubbel herseninfract te hebben gehad, ook de oncoloog waar mijn vrouw in behandeling is durfde geen chemo meer tegen en gaf ook toe dat dit indd ws wel door de chemo veroorzaakt was al had hij het zelf nog nooit meegemaakt in zijn loopbaan.

Mijn vouw is nog steeds in leven, maar heeft met alles hulp nodig kan bijna niet praten en is heel erg vergeetachtig
achteraf hadden we als we verstandig waren geweest moeten kiezen voor borstamputatie, maar dat is achteraf, waar ik wel moeite mee heb is dat heel veel je word verteld als je een behandeling tegen kanker ingaat, maar niet dat chemo ook meer kapot kan maken dan goed doet.

Ik wens iedereen heel veel sterkte met het verlies van naaste

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Problemen met chemo

Berichtdoor liddy » Di 03 Mar 2009 16:14

Jullie hebben wel op een heel nare manier kennisgemaakt met de chemo.
Het blijft rotzooi die je in je lijf krijgt, vaak met gunstige uitkomst, maar jullie verhaal laat zien dat het helaas zo anders kan gaan.
Met de kennis die je toen had, heb je een weloverwogen keuze gemaakt, prima, niets mis mee.
Heel veel sterkte.

Marer
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: Zo 01 Jun 2008 19:21

Re: Problemen met chemo

Berichtdoor Marer » Za 07 Mar 2009 15:04

Wat een naar bericht. Ieder mens reageert toch weer anders. Maar na een borstamputatie kan chemo en/of bestraling ook nodig zijn i.v.m. uitzaaiingen. Uitzaaiingen in de hersenen is altijd slecht. Maar je komt in een behandeling en gaandeweg de behandeling blijkt pas hoe het lichaam erop reageert. Je vrouw heeft het slecht getroffen. Ik wens jullie heel veel sterkte!

muisje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 08 Mar 2009 09:38

Re: Problemen met chemo

Berichtdoor muisje » Zo 08 Mar 2009 09:46

Hallo
Ik heb ook borstkanker en begin over een week met bestralen en daarna in principe chemotherapie.

Ik zit zelf te twijfelen of ik de chemo wel moet doen, ten eerste omdat het veel goede dingen in je lichaam stuk maakt en ten tweede omdat ik na veel onderzoek en later vragen aan de oncoloog weet dat bij 50% van de vrouwen chemo aanslaat en dat dat nog niet wil zeggen dat er later geen uitzaaiingen komen.

Ik heb nu een prognoseoverzicht aangevraagd (met veel moeite) en van daaruit maak ik mijn beslissing.

Ik heb namelijk veel gezondheidsklachten wat betreft mijn bloed, nl pernicieuze anemie ( wat ook neurologische klachten veroorzaakt) en bloedarmoede.

Ik weet niet of chemo wel altijd voordeel oplevert, ik zou het preventief krijgen heb geen uitzaaiingen, tumor van 16 mm maar wel gradatie 3.


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten