blaaskanker en neoblaas

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
josetromp
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 16:10
Locatie: Driehuis

blaaskanker en neoblaas

Berichtdoor josetromp » Zo 11 Jun 2006 22:03

ik ben op zoek naar vooral vrouwen, en mannen die na de diagnose blaaskanker een neoblaasoperatie hebben ondergaan. Ik ben 8 maanden geleden geopereerd en ben zo benieuwd naar ervaringsverhalen, met name zit ik nu in de fase dat ik worstel met het plassen,dat wisselend goed en niet goed gaat. Het is een heftige tijd geweest, met onzekerheden, angst en verwarring. Maar ik voel me sterk nu, zowel lichamelijk als geestelijk. José Tromp
Ik ben een 47 jr.vr.die na blaaskanker een neoblaas oper. heeft ondergaan.okt. 2005, nabehandeling was niet nodig.Het gaat goed,zware tijd gehad,ook voor 't gezin.Nu gedoe met plassen,heb vragen en wil die graag delen met lotgenoten,ben benieuwd naar reacties! Groetjes van José Tromp

angie3
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 29 Mar 2009 16:55

Re: blaaskanker en neoblaas

Berichtdoor angie3 » Zo 29 Mar 2009 17:00

Beste Jose,
Bij mij is blaaskanker geconstateerd T2G3. Wellicht wordt bij mij ook een neoblaas 'aangelegd'. Ik las jouw bericht en vroeg mij af hoe je verdere ervaringen waren en zijn omdat jouw bericht al uit 2006 is. Mijn wereld staat op zijn kop dit is de tweede keer dat ik kanker heb.
Alvast bedankt, Angie

Rene
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 11 Jun 2009 19:56

Re: blaaskanker en neoblaas

Berichtdoor Rene » Do 11 Jun 2009 20:19

Hallo Jose,
Ik ben een man van 49 jaar;
Ik heb 10 jaar geleden blaaskanker gehad er is bij mij de blaas verwijderd en een neoblaas geplaatst ook ik had veel problemen met het ophouden van mijn plas maar met hulp van een fysioterapie om mijn bekkenbodemspieren aan te spannen heb ik mij hier in getraind om de urine gecontrolleerd op te houden( dit trainen moet je consequent volhouden en de resultaten hiervan zijn pas na enkele weken merkbaar) Ik denk dat ik er toch wel 1 jaar over gedaan heb voordat ik mij "veilig"voelde,ik moet met name snachts en wanneer ik op een feestje alcohol drink(want dit ontspant de spieren) incontinentie materiaal in mijn slip dragen.Verder voel ik mij goed en ben ik sinds 2006 zelfstandig ondernemer.
Jose ik hoop dat je uit mijn verhaal iets kunt gebruiken en wens jou veel succes in het herstel van jou operatie,en mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel.
groetjes Rene. :D

frank67
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 07 Dec 2012 03:01

Re: blaaskanker en neoblaas

Berichtdoor frank67 » Vr 07 Dec 2012 03:11

Hoi Hoi
bij mij hebben ze 3 jaar geleden mijn blaas verwijderd en een neoblaas geplaast .
Ik ben nu 45 en ze hadden mij verteld dat mijn sexleven er niet onder zou leiden .
Nu is mijn vraag of er nog meer mannen zijn die geen of een slecht sexleven hebben overgehouden na jullie operatie .


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten