hooggradig sarcoom

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
MARIE
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Di 09 Mei 2006 23:23

hooggradig sarcoom

Berichtdoor MARIE » Di 09 Mei 2006 23:31

Net de "werkhypothese" van het labo ontvangen over een verwijderde tumor op de arm, ter hoogte van de elleboog: hooggradig sarcoom. Ga ik nu dood, gaan ze me bestralen, chemo? Donderdag eerste afspraak bij oncoloog. MAAR IK BEN NIET ZIEK!!! Moet ik me nu laten ziek maken door therapieën? Of rijd ik beter morgen tegen een boom?

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 10 Mei 2006 17:06

hoi Marie,

ik moet eerlijk bekennen dat ik heel graag wilde reageren op je berichtje, maar tegelijkertijd heel moeilijk weet wat ik moet zeggen. Waarom? Vanwege dat ene laatste zinnetje. Enerzijds schrijf je nog dat je je niet ziek voelt, anderzijds wil je bij voorbaat al opgeven! Terwijl je nog helemaal niets weet! Misschien kun je je voorstellen dat dat voor veel mensen moeilijk te bevatten is, je kiest toch voor het leven? Anderzijds is hetnatuurlijk een verschrikkelijke klap die je gehad hebt.
Het moet verschrikkelijk onwerkelijk zijn om te horen dat je kanker hebt, terwijl je je goed voelt. Ik was heel beroerd, voor mij was het indertijd een soort van opluchting dat mijn ziek zijn erkent werd terwijl ik al zolang van het kastje naar de muur gestuurd werd. Kanker, tja, dat had ik natuurlijk ook niet verwacht of gehoopt. Maar ik wist dat er iets niet goed was.
Ik weet echter wel, dat wat ze ook gaan doen, het feit dat je je gezond voelt, en je dus waarschijnlijk in zeer goede conditie bent, alleen maar positief is! Wat er ook volgt, lichamelijk zul je het nu beter aan kunnen dan wanneer je al ziek was door de kanker in je lichaam.

Wat ze gaan is natuurlijk altijd afwachten. Schrijf je vragen alvast op. Hopelijk krijg je alvast wat antwoorden. Vertel je angsten. En neem iemand mee, of neem het gesprek met de oncoloog op. (of beiden)
Ook het feit of je ziek wordt of niet, dat is afwachten. Dat weet niemand. 2 mensen die dezelfde behandeling krijgen, daar kan een wereld van verschil tussen zitten. Ieder lichaam is anders.

Voor nu kan ik dus alleen maar zeggen; heel veel sterkte. Deze dagen zijn gewoonweg verschrikkelijk. De ontzettende angst, de onzekerheid. En mogelijk weet je morgen nog niet eens zo heel veel meer, omdat er meerdere onderzoeken nog nodig zijn. Maar ik hoop dat je arts je in elk geval een klein beetje duidelijkheid kan geven.

sterkte dus hou vol, zoek afleiding, dat is het enige dat je kan doen... je voelt je goed dus doe leuke dingen, zodat je het misschien even een klein beetje kan loslaten...

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten